לתרומות לחץ כאן

הנחה לחייל אחרי שחרורו מצה"ל

שאלה:

שלום לרב
בתחילת שירותי בצה"ל עשיתי כרטיס אשראי של חייל שבו יש פטור מדמי כרטיס וגם הבנתי שיש בו הנחות מסוימות לקניות ברשתות מסוימות, אך למעשה לא כ"כ השתמשתי בהנחות אלו ולא הייתי בטוח שזה באמת קורה למעשה.
מסיבות שונות עשיתי שירות צבאי במסלול קצת מקוצר מהרגיל ולכן כנראה חברת האשראי לא יצרה איתי קשר לאחר השחרור (לביטול הכרטיס וכד') ומיד עם השחרור התחלתי לימודים אקדמיים ומכיון שגם לסטודנטים יש פטור מדמי כרטיס אז לא דיווחתי שהשתחררתי כי ממילא אני לא אמור לשלם כרטיס סטודנט (באמת מהבנק, שזה גוף אחר מישראכרט מיד עם השחרור יצרו את איתי קשר ואמרו לי שנגמר לי המסלול חייל בגלל השחרור אז הראתי להם אישור לימודים סטודנט ומיד שינו לי את זה לחשבון סטודנט ולכן לא גבו ממני דמי ניהול חשבון, כמו חייל). כעת קניתי בגדים בסך 100 שח וראיתי שירד לי בישראכרט 95 שח וזה כנראה 5% הנחה של החיילים. השאלה האם אני חייב עכשיו לעדכן אותם או להחזיר את ה5% האלה (לא יודע איך אפשר להחזיר), וגם לכאורה הם היו צריכים ליצור איתי קשר כמו הבנק שידע לדבר איתי עם השחרור (ואולי בגלל שהשתחררתי מוקדם יותר הם לא חשבו שהשתחררתי, אינני יודע, למרות שבפשטות נראה לי שהם אמורים לדעת מי משתחרר ומתי).
מה הדין?
סליחה על האריכות תודה על התשובה.

תשובה:

שלום וברכה,

מאחר ומגיע לך הנחה של סטודנט, לכן אין בכך איסור של גזל. ולא משנה אם קיבלת בתור חייל או סטודנט הרי מגיע לך הנחה.

יתר על כן, אם לא ביקשו ממך לבטל את הזכאות בשחרור מצה"ל מותר לך להשתמש עד סוף הזמן שהם הקציבו לך, כיון שהם נותנים הנחה לזמן בשווה לכולם, אבל אם הם מתנים שאתה צריך לעדכן על שחרור יש עליך חובה לעדכן. ובמקרה שלך אם לא עדכנת לא עברת באיסור כיון שמגיע לך הנחה של סטודנט.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל