לתרומות לחץ כאן

הדחת כלים בתערובת בשר בחלב וחמץ

שאלה:

א) היה לנו סיר מרק וציפור שהיתה באיזור התיישבה לידו וזנבה/נוצותיה נטבלו במרק. האם יש להכשיר את הסיר?

ב) לפני כשבועיים (אמצע כסליו) באמצע היום העוזרת הגוייה נעלמה לנו משדה-הראיה. לאחר חיפוש מצאנו אותה מנקה כלים פסחיים וחמציים יחדיו במטבח פסח עם סקוטצ' חמצי וכמובן שלא הפרידה בין החלבי לבשרי ובין החמץ לפסח. מה עלינו לעשות כעת?

תשובה:

שלום וברכה

1. אני מניח שנוצות של ציפור זה בכלל נותן טעם לפגם ואין לחשוש. כמו כן, נהוג לומר שחי אינו מעביר טעם. הרי השאלה ידוע, כיצד מותר לטבול אצבע בכוס תה כדי לבדוק למשל את חומו או ביחד עם בסיקויט או עוגיה [זקני העדה נוהגים לטבול] הרי בשר אדם אסור באכילה? והתשובה היא שחי אינו מבליע.

2. יש לברר כיצד היא רחצה את הכלים, ואם היא עשתה זאת במים קרים אין בעיה, אבל אם במים שהיד סולדת בהם, זה כבר מתחיל להיות בעיה, ויתכן שמצריך הכשרה. תנסו לברר אם היו מים חמים ואם היתה ממשות של ליכלוך, שהרי כלי הפסח ודאי היו נקיים אולי גם האחרים?

יש להתריע בה שאין לה לגעת בכלים כלל וכלל!

מקורות:

גם אם כלים הם אינם בני יומם הם צריכים הכשרה כשבישלו בהם בשר בחלב, ובכיור אכן לכאורה יכול להיות שנתערב בשר וחלב במים חמים וזה כבישול. וכך נפסק בשו"ע יו"ד צג קדירה שבשל בה בשר לא יבשל בה חלב. ואם בישל בה בתוך מעת לעת — אסור בנותן טעם (וצריך לשער נגד כל הקדירה). אבל אם שהה מעת לעת קודם שבישל בה — הוי ליה נותן טעם לפגם ומותר התבשיל אבל הקדרה אסור לבשל בה לא בשר ולא חלב. הגה: אבל שאר דברים מותר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל