לתרומות לחץ כאן

כשרות – פתיון לא כשר במעי הדג

שאלה:

לעתים אני דג דגים בעזרת פיתיון לא כשר. האם מותר לדוג דגים בעזרת בשר לא כשר, ומיד אח"כ לאכול את הדגים "על האש", או שצריך לחכות 6 שעות שהבשר הלא-כשר יתעכל במעי הדג?

תשובה:

שלום וברכה

אם אתה מנקה את הדג לפני הצלייה, אין בעיה כי אתה בעצם מוציא את זה, אבל אם לא, ויש לך חשש שעדיין שם תולעת חיה, זו אכן בעיה.

בהצלחה.

מקורות:

הענין של שיעור עיכול בשש שעות של בשר הוא שיעור עיכול של בן אדם שהוא מעכל בשר בשש שעות, ולא של דג, וכן יש לכך שמכים שש שעות עוד טעם עי' בש"ך יו"ד סי' פט "עד שישהה כו'. ז"ל הטור ובתוך השש שעות אפי' אין בשר בין השינים אסור לפי שהבשר מוציא שומן ומושך טעם עד זמן ארוך ולפ"ז הטעם אם לא אכלו אלא שלעסו לתינוק א"צ להמתין דכיון שלא אכלו אינו מוצא טעם והרמב"ם נתן טעם לשהייה משום בשר שבין השינים והלועס לתינוק צריך להמתין וטוב לאחוז כחומרי שני הטעמים עכ"ל".

לגבי אכילת תולעת חיה כאמור יש בזה בעיה ואמנם יש מקום לדון משום ביטול ברוב אבל מכיוון שהיא שלימה היא מוגדרת כבריה ולא בטילה, לעומת זאת אם נמחצה בבישול וכדו' וחיתוך שעשו לדג, אז כבר יכול להיות שהיא בטילה, אמנם דווקא כשהיא איננה ניכרת לעין שיודעת לזהות תולעים שאז היא מוגדרת כבטילה ברוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל