לתרומות לחץ כאן

מה רצון הבורא ממני?

שאלה:

מה רצון הבורא בעולם?
ודאי שצריך גם בגשמי להתכוון לרצון השם, ושהפרנסה היא כדי לאכול ולשתות כדי שיהיה כח לעבודת השם, והפרנסה כדי לקנות מצוות כדוגמת תפילין וטלית, ולשלוח את הבנים ל"ת וכו'.
אבל האם להשקיע ולהיות מוצלח במה שעושים?
זאת אומרת, לפעמים אתה אומר רגע, כל בריאת האדם זה שיעבור את העולם הזמני הזה, אבל מצד שני, חיים באמת, זה אומנם תיאטרון בובות אבל חיים פה.
לרחף ולעשות רק מה שריך במקצוע שלך או להתמקצע, להנות מהצלחות, להיות מושלם במה שעושים (ובלי קשר למה שצריך לספק למעביד מבחינת עבודה – גזל וכו', אילו עצמאי).
נכון שהעולם הבא עיקר, אבל אפשר ומותר להשקיע במה שעושים? להנות מהצלחות?

תשובה:

שלום וברכה

הדרגה הגבוהה של האדם היא זו שמתוארת במשנה באבות, עשה תורתך קבע ומלאכתך עראי, כלומר אכן לא להשקיע בעולם הזה מעבר לנדרש בשביל פרנסה בסיסית ובשביל לקיים את חובתנו לסביבה מבחינת דיני חושן משפט, אבל לא כל אדם מסוגל לכך נפשית, וכל אדם יעשה כפי המתאים לכוחות הנפש שלו. אדם שנזקק ליותר ויכריח את עצמו לחיות כך, עשוי להשבר, לכן כל אחד יאמוד את כוחותיו הנפשיים ואת מצבו המשפחתי וכו', ויתייעץ עם רבותיו, ובהתאם לכך יבנה את חייו. שים לב, שלדבי ההלכה שמותר לצאת מהארץ לחו"ל לצורך פרנסה, הובא בפוסקים שגם לצורך הרווחה יתירה מותר, כלומר לא מדובר באדם שרעב ללחם, אלא איש עסקים שצריך לנסוע לצורך מסחרו, הדבר מותר לו אף שהיציאה מהארץ לחו"ל מוגבלת מבחינה הלכתית. כלומר ההלכה מכירה בכך שיש אנשים שלא מסוגלים בשלב זה לחיות כך.

שנזכה לכל הטוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל