לתרומות לחץ כאן

תפילת מנחה לפני סעודת שבת

שאלה:

בס"ד
בשבת בבוקר אני מתפלל יותר מוקדם מהמשפחה שלי ועד שהם חוזרים מהתפילה ועד שמתחילים לאכול מגיע זמן מנחה גדולה, ורציתי לדעת האם אני יכול להתפלל מנחה לפני סעודת שבת, והאם יש הבדל בזה אם עשיתי קידוש או לא?
תודה

תשובה:

יש לעשות קידוש לפני חצות היום, כדי שלא להתענות בשבת, אבל אין בעיה בעקרון שהסעודה אחרי מנחה. הבעיה היא רק שאם תעשו סעודה ראשונה אחרי מנחה, ואנחנו עכשיו בחורף שהיום קצר, איך תספיקו לעשות סעודה שלישית באופן סביר?

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. המאירי ז"ל במסכת שבת כותב שתפילת מעריב(כנגד שבת בראשית) מקביל לסעודת הלילה,שחרית(כנגד שבת מתן תורה) ותפילת מנחה( כנגד שבת שלעתיד לבוא-הטור והגר"א).וכך פסק לי הגר"י יעקב פישר ז"ל שצריך קודם מנחה לאכול.ונדמה לי שמספיק קידוש על מזונות בשביל זה.

  2. לגבי סעודה שלישית או שמחלקים את הסעודה לשני חלקים כמבואר בשו"ע (או"ח רצא ס"ג) או שאחרי הסעודה וברכת המזון אוכלים קינוח מזונות בשיעור כזית כמבואר בשו"ע (או"ח רצא ס"ה).
    ואע"פ שלרמ"א אם יכול לאכול סעודה שלישית מבלי לגרום לברכה שאינה צריכה יש לו לעשות כן, וכן לגבי סעודה ג' לכתחילה צריך פת מ"מ נראה שהואיל והשינה בשבת תענוג וחיוב ממש משום עונג שבת (כמבואר בערוך השולחן או"ח רצ ס"א) א"כ נראה שאפשר לסמוך על זה לצורך שינה בצהרי שבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל