שאלה:
אשה אלמנה אשכנזיה שאין לה בנים מגיע לחנוכה לבית של הבת שלה וחתנה עמ"נ לשהות שם מס' ימים,האם צריכה להדליק נרות חנוכה בברכה או לסמוך על כך שחתנה מדליק ומכוון גם עליה,מדובר שיש לה חדר בנפרד לישון שם
תשובה:
דינה כמו כל אכסנאי שלא מדליקים עליו בביתו, ועליה להשתתף בפרוטה בנרו של בעל הבית וכך היא תצא ידי חובה בהדלקתו.
שבוע טוב ומבורך.
מקורות:
שו"ע סי' תרעז סעי' א.
אם רוצה בכל זאת להדליק באופן עצמאי בברכה האם יכולה? יש לציין כשבעלה היה חי בעלה היה מדליק וגם היא
היתה מדליקה בברכה בנוסף לבעלה כשיטת חלק מהפוסקים
היא בודאי יכולה, כך היא הנהגת מהדרין מן המהדרין [כשאין לה בעל, אינני למה הדליקה כשהיה לה בעל].
יש משנ"ב (סי' תרע"ה סק"ט) וז"ל מ"מ אשה אינה צריכה להדליק דהווין רק טפילות לאנשים, ואם רוצות להדליק מברכות דהוי כשאר מצוות עשה שהזמן גרמן, ויכולות לברך. ע"כ.
זה מדבר כשיש לה בני בית, כאן יש לה הרי דין של אכסנאי שאין מדליקין עליו בביתו והיא חייבת מדינא, אלא שיכולה להטפל לבעל הבית על ידי השתתפות בפרוטה.
השאר תגובה