לתרומות לחץ כאן

חורבן הטלפון ה"חכם"

שאלה:

אני לא בטוחה שפה שואלים שאלות כאלה אבל אין לי עוד מקום לשאול שבו אשמור על אנונימיות.
אז ככה, אני חרדית בת 21 ועדיין לא יצאתי לשידוכים כי יש לי אחות מעלי אז בבית לא מדברים עלי בכלל, בכל מקרה,
איכשהו אני מוצאת את עצמי בקשר עם בחורים ולא משנה כמה אני מתחזקת אני איכשהו שוב מוצאת עוד מישהו, הגעתי לשפל לפני חצי שנה שכמעט ושכבתי עם מישהו וזאת היתה התעוררות בשבילי ומאז אני שומרת נגיעה אבל כן יוצא לי לדבר עם בחורים מאז, ואני כל הזמן מוחקת הכל ואיכשהו חוזרת, אני חייבת עצה ממישהו איך אני מפסיקה את הגלגל ההרסני הזה לפני שאני הורסת לעצמי את החיים

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער רב את שאלתך. מאידך שמחתי לראות שאת מודעת לחומרת הענין, ומבינה שבמצב כזה את ממש קרובה להחריב לעצמך את כל החיים! ההצעה הכי טובה שיש לי בשבילך, היא מטבע הדברים גם הכי קשה… את לא צריכה טלפון חכם!!! בכלל לא! די בטלפון פשוט. זה יהיה לך מאוד קשה בהתחלה, אבל אחר כך תרגישי שחרור עצום מכל הקושי הזה. במקביל את חייבת למצוא לעצמך עיסוק מספק, אם זה עבודה או כל דבר אחר, הבטלה והשיעמום מביאים את כל הדבר הזה. נשמע תובעני מידי, אבל לפעמים הקושי הוא דוקא כשמחפשים הצעה גבולית שמצריכה התמודדות תמידית, אבל כשחותכים עד הסוף, זה קושי ראשוני ואחר כך שחרור גדול.

כמו כן, אינני מכיר את משפחתך מי יכול להשפיע וכו', אבל חייבים שההורים יגיעו לתובנה הפשוטה שלא מחכים, מותר לעקוף ולא קרה כלום. את זקוקה לצאת לחיים בצורה טובה, ואין מקום להמתין. תחשבי מי יכול להשפיע, רב / רבנית / קרוב משפחה, אולי זה ילך.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. קראתי את שאלתך המודעת והתרגשתי מעצם הפניה שלך לעזרה. את בעצם משקפת איזשהי התמכרות, כלומר את יודעת שמה שאת הוא עושה אינו נכון בהכרח אך הוא מרגש אותך וממלא לך איזשהו סיפוק ומה שגורם לך לא לעצור משהו שהשכל יודע שאינו נכון הוא הרגש.
    אפשר לנסות להעצים את ההבנה השכלית מהו ה"גלגל ההרסני" (כדברייך) הזה ואולי זה יעזור לך בעיתות בהם הרגש גובר ושוב עולה רצון להתכתב וכד עם עוד בחור לעצור ולהיזכר בתובנות שאנסה לפרט ואולי להתגבר על הרגש.
    מנסיוני בנושא אני מזדהה עם דברייך כי הייתי בגיל מעט יותר צעיר ממך בניסיונות דומים בהם הרגש היה סוער בנושא קשרים עם בחורים ופשוט תובנות שנוצרו בעיקבות תקריות לא נעימות גרמו לי לעצור ולשנות מסלול וכיום אני נשואה עם בחור ירא שמים ממש באושר ובשמחה על כך שהצלחתי לעצור את הגלגל ההרסני הזה ב"ה.
    אז כך:
    דבר ראשון יש צורך בדמות רוחנית שאת מעריכה ומתחברת בכדי שיהיה מי שיקשיב לנפשך הסוערת וידע לנתב את הרגש שלך למקום בריא ומאוזן ויעיל יותר.
    דבר שני יש להיזכר בכל פעם מהי מטרתינו בעולם הגשמי הזה. מטרתנו היא להגשים את שליחותינו בעולם ולהתקרב אל ה'. לפעמים כשנזכרים בכך פתאום הריגושים מקבלים את הפורפוציה שלהם.
    דבר שלישי צריך לזכור שבחורים אלו שמחזיקים גם מכשירים פתוחים לגלישה ומתכתבים איתך נותנים דרור לרגש שלהם ורוצים פורקן לתאוות שלהם. הם לא מחפשים אותך כי הם אוהבים אותך אהבת אמת אהבת קשר נשמה אלא מחפשים כלי לרוקן את תאוותיהם. וכן עצם חשיפתם למגוון פריצויות אחרות מעמיד אותך במקום נחות מבחינת יופי וחיצוניות ומכיוון כך יהיה לך קשה לספק להם את התאוות שרק ילכו ויגדלו ותאלצי למצוא את עצמך לבד לאחר שחשבת שאת מושלמת בעיניהם (שוב מניסיון).
    דבר רביעי כדאי לך לנסות לפתוח את נושא הצורך שלך להינשא עם הורייך כמובן רק כשתרגישי מעט מאוזנת יותר. ובמידה ויווצר מצידם סירוב אפשר לפתוח אפיק מספק אחר לבנתיים כמו עבודה מעניינת או התנדבות או חוגים או לימודים וכד…
    ודבר אחרון פשוט להתפלל שה' ימציא מזור לנפשך הסוערת והמיוחדת ותמצאי דמות מלווה ותצליחי להשליט את השכל על הרגש והלוואי שתצליחי להחליף מכשיר למוכשר יותר ופחות פרוץ.
    עכשיו קשה. אחר כך זה שווה.
    מעריכה את המודעות והרצון הכנה לשמור על עצמך טהורה.
    אשמח אם תוכלו לשלוח לה את התגובה ישירות למייל שלה בכדי שבאמת תעקוב אחר התשובה.

  2. קראתי וכאב לי, גם הרב המשיב שליט"א וגם המגיב (שכתב בטוב טעם) הולכים סביב ולא מצביעים על הנקודה…

    והנקודה היא, היא צריכה להתחתן ולעקוף את אחותה, ולא לחכות לה! היא כבר בת 21!! אז תשב עד שילבין ראשה?

    הצרכים שלה באים לידי ביטוי בהתכתבויות הנ"ל, אז אם לא תשתמש בטלפון החכם, תשתמש במשהו אחר… צריך לשים את האצבע על הנקודה ולקרוא לה להתחתן ולא לחכות לשום דבר!

    בברכה לבשורות טובות.

  3. הדבר הוסבר בתשובה, ואני יכול לשמח אותך שהענין גם המשיך במייל הפרטי וסוכם עם ההורים שהנערה יוצאת לשידוכים, נקווה שתמצא את זיווגה בקרוב.

  4. זה באמת משמח! יישר כח!

    וצריך לשנות את הכותרת מ"חורבן הטלפון החכם" ל"חורבן עיכוב השידוכים"… כי לאו עכברא גנב אלא חורא גנב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל