לתרומות לחץ כאן

תשלום פיצוי לשוכרים בגין החלפת דודי מים

שאלה:

בעקבות פיצוץ בדוד המים בדירה שאני משכיר התקנתי באמצעות קבלן ערבי דוד חדש. מאחר והשוכרים התלוננו שהמים מלוכלכים, דרשתי מהקבלן להחליף לדוד אחר ולנקות את הצנרת. מאחר והשוכרים המשיכו להתלונן שהמים מלוכלכים הם קנו על חשבוני דוד מחברה יהודית וב"ה המים בסדר.
השוכרים דורשים פיצוי תשלום על המים שבוזבזו בכל התקופה של החלפות הדודים וניקוי הצנרת 600 ש"ח. כל התהליך מאז הפיצוץ הראשון ועד שהמים חזרו לעצמם לקח כשבועיים.
אני מציין שפניתי לקבלן ערבי שיתקין לי במחיר זול יחסית מכיוון שהבנין כולו נכנס לפרוייקט פינוי בינוי ועתיד להיהרס באוגוסט השנה.
האם אני צריך לשלם להם פיצוי? לא שיערי בדעתי שיקרה כל מה שקרה ובהחלט פעלתי רבות שהכל יהיה להם בסדר.
מה מקובל לעשות?
תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה המשכיר לא חייב לשלם פיצוי על מה שאירע שלא בפשיעתו של המשכיר. ולפנים משורת הדין טוב הדבר אם המשכיר יחמיר וישלם את ההוצאות המים שבוזבזו במהלך החלפת הדודים, [מסתבר שעלות המים לא מגיעה ל600 ש"ח]אבל לא מעבר להוצאות של המים.

בהצלחה. 

מקורות:

פיצוי על העגמת נפש אין לו בסיס. פיצוי בגין המים שבוזבזו, לא ניתן לחייב את המשכיר מדין מזיק כיון שהתכוון לתקן ואין כאן פשיעה כשהזמין פועל ערבי. אולם כיון שהגיע ההפסד המים על ידו טוב שלפנים משורת הדין ישלם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השוכר שלי הגיב לפסק שהבאתם לפני:
    1 לא מדובר בפיצוי ולא על עוגמת נפש אלה בהחזר על תקופת שכירות שלא היתה למגורים מלאים ולא שווה למחיר המלא (אמרתי שזה כולל הכל-מים על כמות מופרזת של דודים שרוקנו משום שהקבלן שלך אמר כל הזמן 'תוך כמה דודים זה יעבור' וחשמל באותו סיבה ומגורים כשמו שציינתי )
    2 בכול מקום שבררתי בנושא נתקלתי האזהרה מדוד מים ללא תו תקן שהוגדר כלא פחות מסכנת נפשות זו לא פשיעה ? ( המתקינים של הדוד החדש גם היו ערבים ולא היה לי בעיה מלחתחילה עם מתקין ערבי )

  2. אם הדירה הייתה ראויה למגורים בדוחק אין חובה להחזר כספי של שכירות, וניתן לגבות מחיר מלא. אמנם לפנים משורת הדין ראוי שהמשכיר יבוא מעט לקראת השוכר ויפחית לו קצת מהשכירות בחודש הבא. החזר של מים וחשמל שהופסד בגלל התקלה וכן פיצוי קטן כרצון המשכיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל