לתרומות לחץ כאן

מנחה גדולה או מנחה קטנה?

שאלה:

מתי הזמן הנכון להתפלל מנחה? למדנו לא מזמן בדף היומי וגם לאחרונה בהלכה שזמנו יותר קרוב לשקיעה ולכאורה הבנתי שזה אחרי פלג המנחה. האם זה נכון? והאם יש לי אופציה להתפלל מנחה גדולה במנין קבוע או קרוב לשקיעה בשטיבלך מה יותר טוב?

תשובה:

לגבי הנושא של מנחה גדולה זו כידוע מחלוקת ראשונים, וכפי שהביא המשנה ברורה בתחילת סי' רלג, ויש שסברו שמנחה גדולה היא לכתחילה, הסיבה שנוהגים בישיבות וכוללים להתפלל מנחה גדולה, הוא כדי למנוע ביטול תורה, ולכן העדיפו לסמוך על אותם ראשונים, הזמן הזה הכי נוח מבחינת מניעת הביטול תורה שבענין. אכן במעשה רב כתב שהגר"א הקפיד להתפלל מנחה קטנה, וכן בבן איש חי פ' ויקהל, אשל אברהם סי' רלג ועוד רבים כתבו להקפיד על כך, וכן המנהג בקהילות החסידים. וכל אחד יעשה בזה כמנהגו, או בהתאם לשיקול הנ"ל, וכמובן גם לקחת בשיקול היכן יתפלל טוב יותר…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יש ענין להתפלל עם דמדומי חמה, כלומר סמוך לשקיעה ובקהילות חסידויות מקפידים על כך, אבל לזה כבר אין מקום בראשונים ולכל הדעות מנחה קטנה זה לגמרי לכתחילה.

  2. יש ענין להתפלל עם דמדומי חמה? אתמהה! הרי במערבא לייטי על כך! כמו"כ בשב"ק עיו"ט רבים מקפידים לכתחילה להתפלל מוקדם בשביל לאכול ס"ג לאחר מנחה וקודם שעה עשירית, איך נדחה כל הענין הנ"ל?

  3. אכן זה מנהג חסידים שיש לו טעם על פי חסידות, אינני רוצה להאריך בו כי יש שלקחו את זה רחוק גם להתפלל דוקא ולכתחילה בין השמשות וזה באמת לא נכון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל