לתרומות לחץ כאן

תשלום על פינוי מקלט

שאלה:

בס"ד בר"ה
שלום וברכה.
אני ועד הבית בבנין. העיריה התריעה כי אם לא יפונו החפצים מהמקלט הם יתנו קנסות ו/או יפנו את החפצים בעצמם ויחייבו את הדיירים.
לכן, לאחר מתן הודעה לכל בעלי הדירות והשוכרים בבנין שיפנו את חפציהם עד למועד האחרון שהעיריה הקציבה, ברצוננו להזמין חברה שמפנה מקלטים אשר תפנה את יתרת החפצים (שיתכן שבעליהם עזבו את הבנין לפני שנים ויתכן שהם עדיין דרים רק שלא רצו לפנות, ולי אין דרך לדעת מזה)
השאלה היא: מי צריך להשתתף בתשלום לחברת הפינוי ? השוכרים ? בעלי הדירות ? שניהם גם יחד ? רק מי שמוכח שיש לו חפצים במקלט ? או כל חילוק אחר. אודה על תשובה שמתייחסת גם להיבט המשפטי/חוקי מלבד ההיבט ההלכתי. (אם יש הבדל ביניהם)

בתודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

אם ידוע לוועד הבית מיהם בעלי החפצים והם לא מפנים את החפצים, הם חייבים לשלם על פינוי החפצים. אם לא ידוע מיהם בעלי החפצים, הוצאות הפינוי מוטלות על כלל בעלי הדירות – המשכירים ולא השוכרים.

בהצלחה.

מקורות:

אם ידוע מיהם בעלי החפצים הם חייבים לפנות או לשלם על הפינוי כיון שהחפצים שלהם מזיקים את הדיירים. אם לא ידוע הפינוי נעשה מקופת וועד הבית. ואין השוכרים חייבים אלא המשכירים. חובת השוכרים לשלם רק הוצאות השוטפות – חשמל גינון. אבל שיפוצים שנערכים בבניין מוטלים על המשכיר. הן לפי חוק בתים משותפים והן לפי הלכה. 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל