לתרומות לחץ כאן

חבר בקהילה שחי עם אשה ללא נישואין

שאלה:

שלו' וברכה לכבוד הרב,

בעזהי"ת אציג את השאלה/שאלות בהקדמת המקרה המדובר: אחד מהמתפללים בבית הכנסת, זה שנים שתרם ותורם עזר ועוזר לבית הכנסת וכן יש לו אופי לעזור ולסיי'ע לאנשים שבישוב ולכן התחבב ומחבבים אותו.

דא עקא, שלאחר גירושיו החל לחיות עם אישה בלי שנשא אותה כדת וזה נמשך לצערנו השם ירחם כבר כמה שנים!
בהתחלה זה כבר נודע לכמה ממתפללי בית הכנסת והוכיחו אותו על זה וגם הוא עצמו אמר שהרב המקומי שליט"א דיבר איתו על זה אך דבר לא השתנה בעקבות כך.

לפני מספר ימים פגשתי אותו באחת מהרחבות של מקום ציבורי בישוב עובד שם בעבודה שקשורה גם למצווה, נגשתי אליו ומפה לשם עלה הענין הנ"ל והיתה לי הזדמנות לשאול אותו, תוך שאני מעיף מבטים לראות שאין אף אחד בשטח, אם נשא כבר את האשה שחי עמה ללא נישואין, ומשענה שלא, נסערתי ועקב כך די הורם קולי (אבל זה היה באופן שיבין שלטובתו אני אומר את הדברים, והוא הבין והרגיש זאת) תוך שאני שוב מסביר לו את חומרת הדבר שהוא עושה ושיפעל להפסיק את הדבר החמור הזה, ואז יצאתי מהרחבה.

צעדתי מרחק קצר ובהגיעי לרחבת המבנה הסמוך פגשתי מישהו שמכיר את שנינו ונראה לי שהוא שמע את הדברים שאמרתי והוכחתי לאותו אדם מקודם.

נתון שיראה שחשוב לציי'ן, היהודי(המתפלל) הנ"ל אם הרואים מהצד ינסו להגדיר רמתו הרוחנית אז כנראה יאמרו שהוא לא מאלה שחושבים שמותר להם להיות חופשיי'ם ממצוות ,אך גם לא יאמרו שהוא חרד לדבר השם, ורואים שהיצר רוכב עליו ועל הלך חשיבתו כי הוא עצמו אמר שהוא יודע את ההלכה בענין הזה.

אבקש בבקשה לדעת: א. האם אותו אחד שכנראה שמע את תוכחתי למתפלל הנ"ל שיי'ך פה איזה איסור כלשהו של לשון הרע או איסור כלשהו אחר שצריך לחשוש שיתפתח מכך בהתיי'חס לכך שהדבר כבר ידוע למספר אנשים וביחס לכך שזו עברה המפורסמת לאיסור בישראל?

ב. איך מתנהלים לאור כל הנ"ל מצד איסור חנופה, כי נראה שממשיכים להעזר בו ולהנות מעזרתו בין שהוא לא לוקח על זה תשלום ובין שכן בעוד שנכון לעכשיו הוא ממשיך לחיות בלי נישואין עם אותה אשה?

בברכה,

תשובה:

שלום וברכה

אין כאן כל איסור לשון הרע, מן הסתם אותו אדם יודע מכך, והדבר כבר ידוע ומפורסם בישוב כמו שלכם שכולם אני מבין מכירים את כולם.

בנוגע לבעייתיות שבהנאה ממעשיו, זו שאלה שכדאי להפנות לרב המקום, זה משהו מאוד עדין, מצד אחד לא לתת לו לגיטימיות כי הרי הוא עושה דבר חמור, ובמזיד! מצד שני לא להרחיק אותו, כי זה רק יגרום לו להתרחק יותר וחבל, ובענין זה מאוד תלוי מה אופיו מה רמתו הרוחנית, מה ומי יכולים להשפיע עליו, זה נושא לרב המקומי שמכיר אותו ואת כל האוירה אצלכם, תפנה אליו בנקודה זו.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל