לתרומות לחץ כאן

האם אני צריכה לעזור לנערה שאין לה חברות?

שאלה:

שלום לכבוד הרב,
בבית ספר שלי יש ילדה מאוד שקטה שכמעט לא מדברת ותמיד יושבת לבד בהפסקות, כשראיתי את זה די ריחמתי עליה וניסיתי לדבר איתה קצת אבל היא לא ממש מדברת הרבה ונראה שיש לה חרדה חברתית לצערי.
השאלה היא האם אני צריכה לנסות לעזור לה ולומר לה לצאת איתי בהפסקות אפילו שיכול להיות שזה יקשה עלי וימנע ממני להיות עם חברות שלי? או שאני לא צריכה להרגיש אחראית לזה?
תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה

ראשית באמת התפעלתי מהרגישות שלך! זה דבר נפלא ומעיד על נפש עדינה ורחימאית.

נחלק את שאלתך לשתים, לעזור לה? בודאי! למה לא… להרגיש אחראית לזה? בודאי שלא! יש הבדל גדול בין עזרה לבין נטילת אחריות. את לא אשמה במצבה, אבל את בהחלט יכולה לעזור לה. לא באופן שמאיים עליך ופוגע בקשרייך החברתיים, אבל כן לנסות לתרום חלק מזמנך כדי לקרב אותה ולשמח אותה, זה דבר נפלא. אם יש לך עוד חברה בוגרת וטובה שיכולה לסייע, תשתפי אותה.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלו' לכבוד הרב,
    בדרך כלל שרואים יהודי שסובל או בצרה ורוצים להגיש לו עזרה אז הרחמנות לא אחת גוררת את הרוצה לעזור לנטילת אחריות באיזו שהוא צורה ואופן שלפעמים מקשה עליו נפשית וגופנית ובפרט אם יש מישהו כזה במשפחה הקרובה והשאלה איך נכון להתנהל במצבים כאלה? צריך להיות כמו "רובוט" רגש מתכתי? קשה שלא לרחם בכלל או להיות אדיש. (איני מדבר על אנשים כמו במעשה עם רבי שמעון בר יוחאי התנא האלוקי זי"ע שביקר חולה לשאול בשלומו ואותו חולה הטיח בו דברים קשים שבדרך כלל העושה חסד והעוזר במצב כזה לא ירגיש אחריות – כמובן אני מדבר פה מבחינת העומס הנפשי גופני בלבד
    ולא אמרתי שלא לעשות איתו חסד).

    בברכה.

  2. זו בדיןק הנקודה שחידדתי, לא להיות רובוט, רחמים כן, אהבה כן, אחריות לא [במקרה זה כמובן, יש מקרים שצריך לקחת אחריות].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל