ויכוח בין לקוח לאדריכלית בתשלום עבור עבודה

שאלה:

אני אדריכלית. עשיתי ללקוח עבודה מסוימת. ביום שישי פנה אלי בשעת לחץ וביקש שאערוך לו לזה דחוף כתב כמויות, הלקוח אמר לי שרשמתי לו 600 ש"ח על זה, אז אמרתי לו "לא זוכרת, המחיר הוא מה שכתבתי". לקראת סוף ביצוע העבודה בדקתי במחירון שלי וראיתי שאני לוקחת על זה כפול. בדקתי בהתכתבויות ובהצעת מחיר וראיתי שלא תמחרתי כזה סעיף. השאלה היא כמה על הלקוח לשלם? הלקוח טוען שאם היה יודע שהמחיר שונה כנראה שלא היה מזמין את העבודה, והוא זוכר כזה מחיר- אולי אמרתי לו בע"פ.
אשמח לתשובתכם

תשובה:

שלום וברכה,

אם סיכמתם בכתב או בדיבור על מחיר בזמן הזמנת העבודה לא ניתן לשנות את המחיר. אם לא סיכמתם על מחיר לפני העבודה, ובסיום העבודה סיכמתם על מחיר שהתברר לך אח"כ שטעית, את יכולה לחזור מהמחיר ולדרוש מחיר גבוה – ובתנאי שהמחיר בתוך המחירי שוק ולא מחיר יקר ממחיר השוק.

אם יש אי הבנות או ספקות בקציצת המחיר, הלקוח ישלם לפי המחיר שוק שמקובל.

בהצלחה.   

מקורות:

מחיר שנקבע מראש לא ניתן לשנות אחרי העבודה, אא"כ מתברר בוודאות שהייתה טעות, וכדין אונאה של המוכר שיכול לבטל את המקח.

אם אחרי העבודה סיכמו על מחיר יכול המוכר לדרוש את המחיר האמתי ולחזור מהטעות.

אם יש אי הבנות מבואר בשו"ע בסימן שלב שהקציצה בטלה והולכים לפי המחיר בשוק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל