לתרומות לחץ כאן

תיאוריה של קונספירציה – עקר וטפל

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

עכשיו בתקופת קוביד-19 שהביאה בלגן גדולה להעולם ומהומה התפתח כל מיני בלגן בכמעט ככל תחום החיים, בין בעבודה משפחה ממשלה וכו'.

והתחילו אנשים ריקנים לבדות כח מיני תיאוריות של קונספירציה, שמנהיגי עולמי רוצים להתחיל עולם מחדש ולשלוט על אנשים ולהשים סוג של שלטון קומוניסט וכו' וכו'. הרי האינטרנט יכולה להיות טובה אם אתה חכם וכסיל יפתח לו עולם של שטויות לעסוק בהן.

ואנשים משיצים פניקה מהומה על לב אנשים פשוטים וגם שולחים מידע מוטעה על הוירוס על חיסון ומה נשאר על אנשים לעשות לא לקחת החיסון למות או להיות חולה?

ודברים אלו משפיעים בקהילה כבר שאנשים אינם רוצים לקחת שום חיסון לא סוג זב ולא זה מפני כך וכך וכל אנשים לא בקים בתחום רפואה לא בקיים בכמיכה מבעדות וכו' כדי שיהיה להם דעת אמיתי שמאפשר לצור החלטה. או לא שאלו מומחה אמיתי חוות דעת על זה, ויחליטו על חייהם ומשפחתהם על יסוד בלי שום עמוד??!

ואנשים חיים בפחד והשפל נעשה עקר ועקר טפל. דהיינו נגיד שכך הדבר שרוצים לעשות ככל התיאוריות אומרות ואז מה? מה אנשים בעלי בתים יכולים לעשות? לא ישנה ולא יכלו נגדם.

אלא התשובה היא הדבר העקרוני, דהיינו לנו לעשות תשובה ולעשות רצון ה' באמת. הרי כל קללות כבר קיימו עלנו הרי אנו נמצאים מפוזרים בארבע כנפות הארץ ואין לנו לא מלך ולא מקדש, עתה שים לב שגם מדובר שהשם עצמו הבטיח שיגאלנו ויקיים בנו כל הברכות וישועות הכתובות בתורה.

ונוכל לומר משל למה ההשקפה נכונה שעלינו להתנהג כגון לאיש שהלך לבית ספר של רפואה להיות רופא, וקודם לסיים התואר ולהיות רופא חתם הסכם עם בית חולים לעבוד שם תקף אחרי יסיים התואר. ובסיום התואר הלך לנופש של שבוע בחוף הים במקום שחם ויפה ואז עבר הזמן והחליט להישאר עוד שבוע שם הרי המזג אויר נעים הכל נחמד וכו'. וכך שכח על מה התפקיד בחיו, דהיינו השקיע המון זמן וכסף להיות רופא, ולא איש חוף הים. ואז החברה יצר קשר חזק ואיים לזרוק אותו מתפקידו ואז הוא חזר לעירו לבית חולים והפציר אותם לקבלו שוב.

דהיינו תפקיד שלו לקיים הברית עם השם בקיום התורה ומצות בכל פרטיה למעשה. פשוט. ועלינו לעסוק בתשובה ולהתפלל על הגאולה ואז ה' יגאלנו.

כי אם יבוא קושי גדול למי לפנות ומה נבקש? טוב לדעת תפקידנו ולבקש כשהכל בשלום ולא לצפות לפורענות לבוא להעולם ואז ה' יציל. הגאולה יכולה לבוא בלי פורענות אם הגור זקאי.

גם כל תיאוריה אין שום ראיה של ממש רק סיפור.

וגם לא בריא להיות בפחד בדברים שאין להם יד או רגל, יש לבטוח בה' ולחיות בתמימות ואוהב ה' ינצלו מכל רע.

לכן מבקש אני מכם חוות דעת לעזור אנשים שנופלים בפחדים וקונים מנהיגים של יוטובי לומר להם מה יהיה מה לעשות ושהם יודעים מה יהיה. הרי לנו הכל בתורה ויש לנו חכמים ואין לחפש בבור רק מכל.

ברכה הצלחה ושלום

תשובה:

הרעיון שאותו כתבת הוא ממש רעיון מעולה, וממחיש את המצב של העולם כאן בעולם הזה, שהוא בעצם כל כך קטן לעומת האין סוף, לעומת גדולת ה' יתברך. וכל כך ברור שיש כאן לאדם תפקיד שאותו הוא הגיע למלא ימי חייו של האדם כאן בעולם הם כה קצרים, ויש הרבה טרדות שמסיחים את הדעת מהדברים החשובים באמת. וזה הנקודה במשל שכתבת שבו האדם הולך לנופש וחושב ששם עיקר החיים. את עיקר הדברים ניתן לבסס על דברי רבינו הרמח"ל במסילת ישרים בהקדמה, שכותב את הנקודה החשובה הזו שלא ניתן להעלות על הדעת שהחיים כאן בעולם הם התכלית וזו המשמעות של האדם, הוא גם טוען שבחיים שכאן אין כמעט טעם ויש לכל אחד הרבה צרות ומכאובים והאדם מטבעו מתמרד נגד התובנה הזו, הוא חושב שלא מגיע לו כאלו חיים ומגיע לו חיים עמוקים וטובים יותר וברור שהם לא כאן אלא בעולם הבא. ואלו דברי המס"י שם: כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי למצבו בעולם הבא שהוא תכליתו. על כן תמצא מאמרי חכמינו ז"ל רבים כולם בסגנון אחד מדמים העולם הזה למקום וזמן ההכנה, והעולם הבא למקום המנוחה ואכילת המוכן כבר, והוא מה שאמרו, העולם הזה דומה לפרוזדור, כמו שאמרו ז"ל (עבודה זרה ב:): "היום לעשותם ומחר לקבל שכרם". מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. העולם הזה דומה ליבשה, והעולם הבא לים וכו' (קהלת רבה א טו). וכאלה רבים על זה הדרך. ותראה באמת שכבר לא יוכל שום בעל שכל להאמין שתכלית בריאת האדם הוא למצבו בעולם הזה, כי מה הם חיי האדם בעולם הזה, או מי הוא ששמח ושליו ממש בעולם הזה. (תהלים צ י): "ימי שנותינו בהם שבעים שנה ואם בגבורות שמונים שנה ורהבם עמל ואון", בכמה מיני צער וחלאים ומכאובים וטרדות, ואחר כל זאת, המות. אחד מני אלף לא ימצא שירבה העולם לו הנאות ושלוה אמיתית. וגם הוא, אילו יגיע למאה שנה כבר עבר ובטל מן העולם.

ובאמת בדברי הרמח"ל אנחנו לומדים שהעולם הזה פחות דומה למקום נופש ותענוגים, ויותר דומה למקום של סבל וצער, ויש בו לכל אחד הרבה יסורים, והיסורים הגדולים ביותר שבן אדם לא מבין אל נכון את תפקידו ולשם מה הוא נשלח לעולם. ולכן כאמור המסקנה ללמוד תורה ולשמור מצוות.

מכאן גם המקום לענות על השאלה של כל מיני דמיונות שהחיסון הוא מזימה עולמית וכל כדו', הנקודה היא שבאמת אין לבן אדם אפשרות לברר כל דבר מהתחלה ולדעת אולי הכל שקר, ואולי בכלל כולם עובדים עליו, שזה בעצם מה שהתיאוריות האלו אומרות שהכל מזימה של כל מיני גורמים. ויכול להיות שכולם עובדים עליך ואתה רק חי בדימיון וכל מיני גורמים זרים שולטים עליך בכל מצב. ואין לזה באמת פיתרון רק להבין שאנחנו רואים בתורה את הסדר האמיתי של העולם ואת השפה האמיתית שמכוננת לנו את האפשרות לחשוב ולהחליט מה הדבר הנכון. וממילא אנחנו שומעים בקולם של גדולי התורה, שהם מבטאים את דעת התורה הקדושה על כל דבר. והנה מה טוב ומה נעים שהם הורונו את דעתם בזה. ואני מצרף לך מכתב שנתפרסם כעת בשמם של גדולי ישראל מהרב פירר שליט"א. שיש לעשות את החיסון, ואשרינו שזכינו.

לרבים השואלים, לאחר שבאחרונה נתבקשתי על ידי גדולי ומאורי הדור שליט״א לדרוש ולחקור אודות החיסון המוצע נגד נגיף הקורונה, ולאחר שחקרתי ובדקתי היטב באחריות הנדרשת ופרסתי מסקנותי בפני מרנן ורבנן שליט״א, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט״א,מרן הראש ישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט״א, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, הנני להודיע על דעתם ובשמם: 1. כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן. מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון). 2. הסובלים מאלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. 3. בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ-16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ״ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם – יש להם על מה לסמוך.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. יישר כח על הדברים.
    אני שואל בהתאם לדברים ברורים אלו, אדם שמורה לציבור לא להתחסן, וטוען שרימו ח"ו את גדולי ישראל האם אפשר לומר שהוראה זו היא זלזול בכבודם? (אם יש ראיות לכך אשמח לראותם)

  2. זה זלזול בכבודם זה ברור ולא צריך ראיות, שהרי הוא טוען שהם טיפשים וניתן לסובב אותם… אבל זה לא רק זלזול בכבודם זה הפקרות בנושא של חיים ומוות…

  3. נ"ל שמה שאני שואל עכשיו לא כדאי לפרסם באתר (שטוב שהציבור ידע שיש בזה זלזול) אבל אולי י"ל שאין זה זלזול כי לא בהכרח זה נקרא שמסובבים אותם, כי ברגע שמציגים להם נתונים לא מלאים וכדו' זה נקרא 'אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות', אלא א"כ נאמר שלומר שאין להם רוח הקודש הוי זלזול (אשמח אם יש אפשרות לשלוח לי תשובה לכך לפחות במייל) תודה

  4. לא ידידי… לומר שניתן להציג בפניהם נתונים חלקיים בלי שישימו לב, ובלי שיצליבו מידע, ובלי שידעו לשאול את השאלות הנכונות, זה בעיני זלזול.

  5. יישר כח גדול.

    אם נפנים לליבנו את דברי הרב, נציל את עצמנו רבות מזלזול בדברי חכמים (ובפרט לפני בחירות). שוב ישר כח גדול

  6. שלום,
    כבר ראינו בהיסטוריה שרימו את גדולי ישראל, ולמה שזה יקרא זלזול בכבודם,

    רימו את יהושע – הסיפור של הגבעונים
    -ש"ץ שר"י קיבל תמיכה מהרבה גדולי ישראל
    -המשיכילים הצליחו לקבל הסכמות מגדולי הדור שהיו אז

    לאורך כל ההיסטורי' זה קרה,

    והאם זה זלזול בכבוד גדולי עולם ההם?
    לא!
    הקדוש ברוך מנהל את העולם ולפעמים מלמעלה מעלימים מגדולי הדור או חלקם דברים וזה בשביל מטרות שיש לה' יתברך הנסתרות לה' אלוקינו ובהדי דכשבשי' רחמנא למה לך,
    וכבר אמר אלישע הנביא וה' העלים ממני..

    בקיצור, אני לא מדבר על עצם הדיון האם הפעם הטעו את גדולי הדור, רק באתי לומר שאם יש כזה מושג א. מי שטוען כך הוא לא כופר או מזלזל

    ב.
    וכאן כן אכנס לדיון טיפה
    אם מחר, כלומר בבוא הזמן, יגלו בעיות בחיסון זה לא גורע בכי הוא זה בגדולתם של גדולי ישראל של דורנו שליט"א

  7. נראה שההבדל בין גדול בתורה בעל אחריות, לבין אחד מאיתנו, הוא השיקול הדעת מה אמורים לעשות בעת הזו. רימו לא רימו זה הרי הבלים, כי לא זו השאלה, הנתונים הם הבעיה כביכול, יש לנו חיסון חדש, שאמנם נבחן במהירות אבל אין לנו נסיון איתו, ולעומתו יש לנו 40 מתים בממוצע ביום, עשר יולדות צעירות במצב קריטי וכו' וכו', מה צריך לעשות בעת הזו?! זו השאלה, ואומר לך את האמת, אינני מבין למה בכלל זה צריך הכרעה של גדולי דור, היכן השאלה בכלל?! וכי זה לא מובן מאליו שחייבים לעשות כל מה שהגיוני לעצור את המגפה הזו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל