שאלה:
סליחה על השאלה הלא נעימה אבל תורה היא וללמוד אני צריך.
אם אדם אמר דברים שבקדושה בטעות בלי מכנסיים ורק עם תחתונים-
1. יצא ידי חובה באמירת ברכות מסוגים שונים? הכוונה לא רק ברכות הנהנין?
2. גם בדברים שבקדושה החמורים כמו קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה יצא ידי חובה?
3. האם זה משנה אם התחתונים היו צמודים וצורת איבר המין היתה ניכרת כלפי חוץ?
4. זה משנה אם היה לבוש בחלק הגוף העליון שמעל מקום איבר המין בגופיה או איזה חולצה? או שזה לא הקריטריון המשפיע?
5. האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בשאלות אלו?
תשובה:
יצא ידי חובה ואין הבדל בין אשכנזים לספרדים בענין זה. כמובן שלכתחילה אסור היה לו לעשות זאת.
לא עניתם על סעיף 4:
זה משנה אם היה לבוש או מכוסה בצורה כלשהי בחלק הגוף העליון שמעל מקום איבר המין בגופיה או איזה חולצה? או שזה לא הקריטריון המשפיע? ורק כיסוי איבר המין הוא המעכב אפילו בדיעבד?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
בשמונה עשרה הביא בזה הביאור החלכה בסי' צב מחלוקת, בשאר הברכות יצא בדיעבד.
השאר תגובה