לתרומות לחץ כאן

ברכת הלבנה לאחר שבעה ימים מהמולד

שאלה:

שלום לרב,
אני גר בארה"ב ואצלנו לפי אתר אחד מולד הלבנה הייתה 15 בנובמבר בשעה 12:07 לפנות בוקר. האם ברכת הלבנה נאמרת תמיד ללא ספירת 7 ימים ב-ז או ח לחודש או במקרה שלי החודש נופל לפי החישוב שלי היום במוצ"ש. אם הרב יכול להסביר איך בדיוק סופרים אודה לרב מאוד
שבוע טוב ותודה רבה מראש

תשובה:

נושא של השבעה ימים שלפי מנהג הספרדים וקהילות החסידים הוא זמן אמירת ברכת הלבנה, אינו התאריך בחודש אלא מזמן המולד, המולד לפעמים מקדים את הראש חודש ביממה כיון שבזמנינו לא מקדשים את החודש על פי הראיה והמולד אינו צמוד תמיד בראש חודש. אלא שנחלקו אחרונים האם מדובר בשבעה ימים מעת לעת – של 24 שעות, ימים שלמים, או שכבר בתחילת הלילה השביעי ניתן לומר את הברכה. האליה רבה סי' תכו ס"ק יד הביא בשם הרמ"ע מפאנו סי' עח שאין צורך בשבעה ימים שלמים, [וכן מבאר בדעת השו"ע דמה שכתב עד שיעברו ז' ימים ר"ל שיבוא יום ז' ולכן בליל ז' מקדש דעד ז' ולא בכלל ז'].

אולם כל גדולי הספרדים חלקו על כך והצריכו שבעה ימים שלמים מהמולד, ראה כף החיים שם ס"ק סא, בן איש חי פרשת ויקרא "צריך שיעברו עליו שבעה ימים שלימים מעת המולד כנגד כחב"ד חג"ת. וכ"כ חסד לאלפים שם סעי' ה, ברכי יוסף אות ד' [דחולק על דעת הרמ"ע והא"ר שבליל ז' ראוי לברך לפי הקבלה. ובעי' שיעברו דווקא שבעה ימים שלימים מהמולד] ועוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל