לתרומות לחץ כאן

טלטול שעון במקום שאין עירוב בשבת

שאלה:

שבוע טוב.
האם מותר לצאת עם שעון על היד בשבת במקום שאין ערוב.

תשובה:

שלום וברכה

אין לצאת עם שעון יד במקום שאין עירוב, אפילו אם הוא שעון מפואר המהווה גם תכשיט.

למעשה יש כאן שני נושאים לדון: נושא ראשון ששעון מאוד יפה ומפואר לפעמים נחשב תכשיט, כיון שלמעשה האשה תלבש אותו גם אם לא יעבוד [די נדיר..] סברא שניה, שכיון שהיא לובשת אותו דרך מלבוש [זה לא משנה מה היה פעם, גם הנושא אינו הרגילות ללכת עם שעון, אלא באיזו צורה היא מטלטלת אותו, לא בתוך היד אלא בדרך מלבוש] אינו טלטול. למעשה סומכים על סברות אלו רק במקום שיש עירוב ולמי שמחמיר על עצמו שלא לסמוך על עירוב זה וכדומה, אבל במקום שאין עירוב כלל, אין להקל.

מקורות:

על הסברא של תכשיט והאופן לסמוך, ראה ביאור הלכה סי’ שא סעי’ יא, ודינים והנהגות לחזון איש פרק יד ס”ח, וכן המנהג. אמנם יש שצידדו בלי קשר לסברא של תכשיט להקל בשעון שאולי הוא דרך מלבוש ולא דרך טילטול, ראה בענין זה בשו”ת אגרות משה או”ח סי’ קיא וע”ע שש”כ פרק יח הערה קיא מהדורה ישנה, אבל למעשה המנהג להחמיר בזה, בודאי במקום שאין עירוב כלל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל