לתרומות לחץ כאן

ברז שבלע בשר בחלב

שאלה:

שלום הרב,
ברז רגיל שבלע אדים מסירים טרפים מותר להשתמש במים רותחים שיוצאים ממנו?
ואם כבר השתמשתי במים ושמתי בעוגה בתנור מה הדין?

תשובה:

באופן עקרוני אם זה מצבו של הברז יש להכשירו על ידי הגעלה, לנקות היטב, להוציא ממנו מים רותחים, ותוך כדי לערות עליו מבחוץ מקומקום פועל מבעבע.

לגבי העוגה אין חשש, כי בלאו הכי הוא לא בן יומו, כלומר לא בלע טרף ב24 שעות האחרונות.

שבוע טוב.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. קשה לומר שיש אפשרות שהברז בלע אדים מכלים טריפה, שהרי כדי שתהיה בליעה באמצעות אדים צריך שיהיה דוחק, מקום סגור שבו אין לאדים לאן להתפזר והם נדחקים ונבלעים במתכות (כמו בתנור סגור למשל), אבל בכל מקום פתוח כמו סביבת הברז שמעל הכיור, פשוט שאדים לא נבלעים בגוף הברז, נטיה של אדים וכל גז בעולם, להתפזר באוויר הפתוח…

  2. אינני יודע על מה אתה מסתמך, אם יש אדים שיש בהם יד סולדת סמוך לברז זה נבלע בהם. נכון שבדרך כלל האדים מתקררים או שבאים מכלי שני, אבל אם יש יש…

  3. תודה הרב, יתכן שהוא דוקא כן בן יומו מכיוון שבישלו שם באותו יום והרבה פעמים קורה ששופכים נוזלים רותחים לכיור וכד' והם מגיעים אל הברז.
    העוגה נאפתה בטוסטר אובן, מה צריך לעשות כדי להכשיר אותו?

  4. אין צורך לחשוש שזה בדיוק קרה, סתם כלים אינם בני יומם, ושים לב צריך שישפכו נוזלים בשריים ממש ולא פרווה, ושיעלו אדים שהיד סולדת בהם… לא צריך להכשיר את התנור.

  5. הרב נזכרתי שכשקניתי את הטוסטר אובן שטפו את התבניות בברז הזה אבל כמעט בטוח שהמים היו קרים וגם אז ספק בן יומו, לא צריך לחשוש נכון הרב?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל