לתרומות לחץ כאן

קנייה מחו"ל או מבני עמנו בימי הקורונה

שאלה:

ישנו רב שאמר השבוע שיש לקנות מהארץ מחנויות כי הם קורסים ולא לקנות מכל החנויות האינטרנטיות של חו"ל. ואמר שזאת הדרגה הכי גבוהה בצדקה.
אבל אם ישנם הפרשים במחיר, מי אמר שצריך לקנות מהארץ ולתת צדקה לחנויות מיליונריות שבמשך השנים גנבו אותם יום אחרי יום בלי טיפת התחשבות. בגד פשוט לילד עולה היום לא פחות מ-40 שקל. ושמדובר במשפחה מרובת ילדים והמידות מתחלפות מהר זה יוצא מאות אם לא אלפי שקלים בהחלפת עונה. אז מי אמר שצריך לפרנס אותם? הם קורסים? יש להם דיי והותר.
צדקה נותנים לאברכים ולבחורי ישיבות, לאירגוני צדקה שמחלקים בימי שישי חלות, וירקות ובשר בימי חמישי, לא לרשתות מנופחות שהמנכלים מרוויחים משכורות עתק.

תשובה:

נחלק את שאלתך לשתים: לגבי חיוב לקנות מהם, ככל שיש הפסד כספי אין בכך חיוב, אם זה הפרש נסבל יש בזה מצות צדקה חשובה מאוד, לקנות מיהודי ועוד שומר מצוות, ולא מגוי בחו"ל, אם זה הפרש ניכר, ודאי אין חובה כזו.

לגבי הנוכלים והמנופחים… לא תמיד, יש אנשים שמצליחים וגם היום צפים, ויש הרבה בעלי עסקים קטנים שתמיד צפים ומתפרנסים בכבוד יחסי ועכשיו הם בקריסה, הכל לפי הענין. אני מסכים שיש עד צדקות ולפעמים יותר חשובות, אבל מכאן ועד נוכלים ארוכה הדרך…

שנדע רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל