לתרומות לחץ כאן

שימוש באינטרנט שאינו כשר כדי לפרסם דברי תורה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

שאלה שנשארה אצלי כמה זמן ועד היום לא היה לי תשובה ברורה היות ויש פנים מכאן ומשם, דהיינו כדי לעזור וללמד אנשים בין בדברי תורה על הפרשה בין דף יומי או לימוד הלכה מוסר או מושג ביהדות וכו' מה המידה נכונה באיפה לפרסם השיעור.

ביאור השאלה: יש כמה אופנים חוץ מן האינטרנט ובאינטרנט, ובתחום אונליין שאני בעקר שואל דהיינו מה אלו מקומות שראוי לפרסם שיעור האם רק באתרים תורניים בין פרטי שלך בין של אחרים וזהו או גם במקומות שהרבה אנשים צופים כגון יוטובי וכדומה שיש הרבה בעלי בתים שמחפשים שם דברי תורה ואצ"ל תינוקות שנשבו שרוב עסקיהם במקומות כאלה שאין תורניים ואז מ"מ אף שלא מקום הכי כדאי אבל אתה תוכל להציל אנשים או לחזק וכל דבר נוסף לחבירו יכול לבנות חיבור שיציל אנשים ומתוך זה מותר לפרסם שם?

ומה הדין למי שרוצה לפרסם משא ומתן שלו שם? כיצד ראוי לעשות?

ברכה הצלחה ושלום

תשובה:

שלום וברכה

יש כאן שאלה עם "מוקש" ואסביר… אין בעיה באופן עקרוני לפרסם בכל מקום, ואדרבה אולי זה יציל אנשים שגולשים שם, אבל איך אפשר לפרסם שם אם אסור לגלוש שם?! כלומר, אתה עצמך צריך שלא תהיה לך שום גישה לאינטרנט שאינו מסונן כהלכה, ממילא אין כל דרך שיהיה אפשרי מבחינתך לפרסם שם דברי תורה. ואין כל מקום להביא את עצמך לידי נסיון בשביל להציל אחרים… אמנם אם באמת יש אפשרות לפרסם כגון על ידי גורם אחר שהוא לוקח אחריות על הפירסום, ובתנאי שאותו הגורם הוא באמת אדם שאיננו חוטא בזה כמו שמצינו שנותנים לגוים לסנן, אז יכול להיות שבאמת כדאי לפרסם בכדי להוציא יקר מזולל שאדם פוגש דברי תורה והם מים קרים לנפש רעבה ועייפה וצמאה והוא נמשך אליהם ועל זה אומר הפסוק כי מוצאי מצא חיים, ויש כוח בדברי התורה לטהר ולזכך ולנקות את האדם, אז אכן ראוי להפיץ דברי תורה, וכאמור באופן שמפיץ עצמו לא ימצא שהוא ניזוק על ידי כך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לכבוד הרבנים החשובים:
    דרך סינון נטפרי אפשר לעלות סירטונים ליוטיוב. וכמובן גם אפשר לצפות בהם אם הם נישלחים לבדיקה ונפתחים ע"י עובדות נטפרי.
    ויותר מזה, אם זה ערוץ תורני בלבד שלא מעלה שום תמונה של אישה וכו' עוד אפשר לבקש בקשה ולאחר ישוב הדעת וכובד ראש והתחייבות מצד מנהל הערוץ אפשר גם שכל ערוץ היוטיוב של הרב יהיה פתוח לכל משתמשי נטפרי. ראה כאן רשימה של עשרות ערוצים כאלו:
    http://wiki.netfree.link/wiki/%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%99%D7%95%D7%98%D7%99%D7%95%D7%91_%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%A4%D7%A8%D7%99
    עלו והצליחו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל