לתרומות לחץ כאן

לימודים- איפור קבוע

שאלה:

הי כבוד הרב שלום לך

אני רוצה ללמוד איפור קבוע בשפתיים עיניים וגבות.
כדי להקנות לנשים אחרות יותר בטחון מבחינת המראה החיצוני שלהן.
היה לי איפור קבוע בגבות לא מוצלח שמאוד הרס לי את הפנים והייתי צריכה לעבור הסרות בלייזר בשביל לתקן אותו וזה מאוד הוריד לי את הבטחון והיום אחרי שעברתי את תהליך ההסרה וברוך ה' עשיתי חדש אני מרגישה יותר טוב עם עצמי ,כאילו קיבלתי את הפנים שלי בחזרה
ואני גם רוצה לתת לנשים אחרות הרגשה כזו עם עצמן , האיפור הקבוע בשונה מקעקוע אינו נשאר לכל החיים וצריך כל תקופה של שנתיים +/- חידוש .
ולא מדובר בהזרקות לשפתיים נטו מראה שמדמה אודם תמידי לשפתיים הלקוחה יכולה לבחור מגוון טבעי ועד ורדרד יותר ובעיניים מדובר בקו איילנר ובגבות כל אחת מה שמתאים לה זה משדרג את רמת החיים וגם קליל יותר בשבתות וחגים וכו והייתי רוצה לעסוק בזה האם זה אפשרי ? תודה לרב וסליחה על האירוך ??

תשובה:

שלום רב,

לצורך קוסמטיקה בלבד אין לעשות איפור קבוע, כיון שיתכן שהדבר אסור מן התורה, ויש אומרים שזה איסור דרבנן. ודעת הגר"ע יוסף זצ"ל שיש להחמיר אולם המקל יש לו על מי לסמוך.

מקורות:

עי’ פסקי דין רבנים ירושלים (כרך ד עמ’ קנג), בדברי הרב ברוך שרגא, ונדפס כמאמר “איפור וכתובת קעקע”, תחומין יח (תשנ”ח), עמ´ 110-114, שהביא בזה את דיעות הפוסקים, אולם מרן הגר”ע זצ”ל הגם שבתחילה נטה קו לאסור לגמרי, בספרו טהרת הבית חלק ג, ובו כתב שלצורך קוסמטיקה יש להחמיר לכתחילה והמקל יש לו על מי לסמוך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל