לתרומות לחץ כאן

יחסי אישות שהבעל רוצה להתגרש

שאלה:

בעלי רוצה להתגרש ממני כדי להתחתן עם אישה אחרת שהוא מכיר ואוהב אותה האם אני צריכה לתת לו לגעת בי ולקיים איתו יחסי אישות?
ואם יש ימים שהוא אומר לי שהוא לא רוצה להתגרש כדי לגעת בי אני צריכה לתת לו לגעת בי?
גם אם למחרת הוא שוב אומר שהוא רוצה להתגרש כי הלב שלו אומר שהוא אוהב אישה אחרת ורוצה להתחתן איתה והוא בעצם חוזר ממה שהוא אמר יום לפני אחרי שהוא נגע בי

תשובה:

שלום רב,

כל עוד בני הזוג עדיין לא התגרשו הבעל מחוייב כלפי אשתו במצוות עונה אם היא חפצה בכך, למרות שהם בהליכי גירושין. וכמו כן, האישה משועבדת לבעלה למרות הסיטואציה של הליכי גירושין. יחד עם זה בסיטואציה הנוכחית שאת לא מעוניינת ולא מצידך אלא מחמת שהוא מהתל בך בנושאים כה רגישים ומשחק לך על המצפון ברור שאינך חייבת לו כלום.

ידועים דברי הרמב"ם בטענת מאיס עלי שיש לכופו לגרשה משום שאינן כשבויות חרב לחיות עם בעליהן. ואמת הוא שאין אנו פוסקים כשיטת הרמב"ם שניתן לכוף בטענת מאיס עלי, כמבואר בהרחבה באבה"ע סי' עז. מ"מ גם אי אפשר לכוף את האישה להיבעל למי שאינה חפצה בו בטענה זו. ראה בשו"ת רשב"ש סי' צג שהביא את מחלוקת הראשונים בטענת מאיס עלי, וסיכם את דעתו של אביו התשב"ץ שאי אפשר לכופו לגרשה ומ"מ גם אי אפשר לכוף את האישה לחזור אליו. וראה עוד בפרישה בסי' עז שהביא את שיטת הרמב"ם שאין אנו יכולים לכוף את האישה להיבעל לשנואי לה, והביא את הראשונים לדחו את דבריו, א"כ לא נכוף את האישה ולא נכוף את הבעל. א"כ מוכח שהבין שגם בדעת החולקים שא"א לכופו לגרשה, מ"מ גם לא ניתן לאכוף את האישה להיבעל למי ששנואי לה בטענת מאיס עלי באמתלא.  וכן הוא בכנסת הגדולה שם אות ז'. אולם יש לדעת בסיטואציה הזו שהאישה מסרבת הבעל יכול למנוע ממנה מזונות. כלומר, אינו חייב לזון אותה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל