לתרומות לחץ כאן

מריבה עם ההורים

שאלה:

שלום רב,
אצל משפחתו של בעלי היה אמש אירוע משפחתי משמח. באירוע השקענו רבות הן פיזית והן כספית, והכנו חלק ניכר מהסעודה לאורחים הרבים.
במהלך כל האירוע לא קיבלנו שום מילת תודה ויחס מאוד לא נחמד מהוריו של בעלי, גם אלי (לא ברור למה.. אולי כי היו טרודים האורחים האחרים).. זה פגע מאוד מאוד בבעלי, והוא החליט שלא לדבר איתם כלל ולא לענות לשיחותיהם. יש לציין כי הם נעזרים בנו הרבה. ועכשיו בתקופה זו שהם צריכים עזרה כפולה ומכופלת הם ירצו לדבר איתנו הרבה.
אך שוב, בעלי ממאן לענות לטלפונים מאימו שמנסה כבר יום שלם לתפוס אותו. האם זה בסדר הצורה שבה הוא נוהג? הוא אומר שאם יענה הוא ידבר בצורה מאוד לא יפה ועדיף שלא ידבר איתם כלל…
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

הוא מתנהג בצורה מאוד לא נכונה האסורה באיסור מוחלט על פי הלכה וזה ברור, הרי בשלחן ערוך נאמר שמצות כיבוד הורים זה גם אם הם מבזים אותו ווזרקי ארנקו לים וטופחים על פניו וכו'… אתם רחוקים משם באמת… לכן חייב לכבוש כעסו ולכבד את ההורים ולהתמסר אליהם בנעימות מאוד מאוד.

שנית נראה לי בלי להיות במקום, זה נכון, שהוצאת את הסיפור מכל פרופורציה וזה עצת היצר הרע ממש, הרי ודאי אין להם סיבה לא להתייחס אליכם, יכול להיות שהיו טרודים, יכול להיות שלא שמו לב מרוב לחץ של אנשים, שום דבר לא בכוונה, אני בטוח שרצו לעשות רק טוב, אז למה לקחת כזה ערב יפה ולהרוס אותו שישאר בו טעם רע לשנים ויעכיר את כל האוירה?! זה הרי ממש לא לענין ולא מוצדק… קורה שלא תמיד מתייחסים לכולם בשווה יש עומס ולחץ וכל אחד אמור להבין את זה וליהנות בעצמו עם מי שהוא משוחח ויושב לידו וכו'…

יצאתם לגמרי מהפרופורציה הנכונה לפי דעתי…

בשורות טובות ותמיד שמחות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. סליחה שחולקת על הרב, אבל זה לא היה לגמרי יציאה מפרופורציה. אנחנו בדרך כלל לא אנשים שנוטים להיעלב בקלות, בכלל לא במקום הזה. כאן היה משהו מאוד אחר מהרגיל. בכל מקרה בעלי קיבל את דברי הרב והתקשר להתפייס עם הוריו.
    יישר כוח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל