לתרומות לחץ כאן

האם מותר לענוד שרשרת צלב

שאלה:

היי, קוראים לי גאל. ואני יהודייה, ורציתי לשאול עם אני יכולה לקנות שרשרת או עגיל של צלב, בגלל שאני רואה מלא סדרות ספרדיות ואני ממש יודעת ספרדית ואני רואה איך הם שמים את השרשרת וזה ממש עושה לי חשק גם.. אבל כמובן שזה עכשיו לא יגרום לי לאהוב את הצלב באמת. אני פשוט רוצה לשים גם שרשרת של צלב, וגם שרשרת של מדינת ישראל. זה מותר לי?

תשובה:

שלום גאל, משאלתך אני מבין שאת כלל לא יודעת מה המשמעות של הצלב לנו כיהודים דתיים, וכעם היהודי בכלל… נראה שאת לא יודעת כמה מליונים של יהודים נהרגו בשם הצלב הזה! לא קראת מן נסתם על מסעי הצלב שחיסלו קהילות עצומות בכל רחבי אירופה, לא שמעת על האינקוזיציה הספרדית שבשבם הצלב הזה גירשה את היהודים מספרד ופורטוגל לכל אשר תשא אותם הרוח, ואת היהודים שנשארו היא חייבה להמיר דתם ולהתנצר, ואחר כך רדפה עד חורמה כל יהודי שנחשד בעיניה שאינו נאמן מספיק לנצרות, ושרפו אותו חי במדורה בכיכר העיר לעיני הצופים המשולהבים והשמחים… בשם הצלב נמנעה הכנסיה הנוצרית מכל גינוי וסיוע בזמן השואה, שכן לדברי פיוס ה12 כך צריך היה להיות עם היהודים החוטאים… יכלה הזמן ולא נכלה לספר את הפוגרומים הנוראיים שעברנו בשם הצלב.

את זה את רוצה לענוד?!

מעבר לכך, הצלב הוא סמל לעבודה זרה, אינני נכנס כרגע לדיון האם צלב שנעשה לנוי יש בו ממשות ואיסור עבודה זרה ממש, אבל זה ברור שכאשר התורה אמרה שהצלב הוא תועבה, לזה היא התכוונה…

בשורות טובות.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל