לתרומות לחץ כאן

שכח אתה חוננתנו ושתה תה לפני הבדלה

שאלה:

מי ששכח לומר אתה חוננתנו בתפילה וקודם שהבדיל על הכוס שתה כוס תה מה דינו?

תשובה:

שלום וברכה

אני מבין ששאלתך היא בהתבסס על כך שמי ששכח אתה חוננתנו ואכל לפני שהבדיל חייב לחזור ולהתפלל כמבואר בשו"ע סי' רצד סעי' א, והרי ודאי זה לא כולל שתיית מים שהיא מותרת לפני הבדלה, וכאן אתה שואל האם שתיית תה היא בכלל מים או בכלל אכילה שמחייבת תפילה נוספת, בשו"ת שבט הקהתי ח"ב סי' קכד דן בזה האם שתיית משקה ממותק או כל משקה שמברכים עליו גם כאשר לא צמאים, מותרת לפני הבדלה ומצדד לחומרא, וראה עוד בשו"ת שלמת חיים סי' קעג שהסתפק בזה, ונראה שמנהג העולם להחמיר בכך, ולפי זה יש לחזור ולהתפלל, אבל כדאי לכוון שאם פטורים מכך יהיה נדבה, כדברי המשנה ברורה בסי' קז.

יום מבורך וחודש טוב ופורה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני הסתפקתי בשאלה הנ"ל ביחס למוצ"ש ליל יו"ט ששכח ותודיענו ולאחר מכן שכח יקנה"ז ושתה את יין הקידוש מה יעשה. מצד א' הרי אסור לו לאכול וחייב להתפלל שוב אך מצד שני האם התפילה איננה הפסק בין קידוש לסעודה? האם לא יצטרך לקדש שוב? ובליל הסדר שנה זו – האין בזה משום מוסיף על הכוסות?

  2. מצד המקדש יש שני צירופים: 1. אם שתה רביעית להרבה דעות זה כבר קידוש במקום סעודה, ובליל הסדר הרי גם המסובים כולם שותים רביעית. 2. תפילה אינה הפסק באמצע סעודה, ממילא נראה שגם אינה הפסק בקידוש, הרי אפילו לגבי כל קריאת ההגדה אנחנו סומכים שאינו הפסק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל