לתרומות לחץ כאן

יעוץ

שאלה:

להלן שאלה ששאלתי באתר דין בעבר וכן התשובה שנשלחה לי למייל ורציתי ברשותכם להוסיף ולשאול אחר הציטוט. וזו השאלה:
"לכבוד הרב שליט"א
רציתי לשאול שאלה שמציקה לי כמה שנים.
אני ליטאי. ובעבר נסעתי בטרמפ עם יהודי חב"דניק. ובמשך הנסיעה דברנו על נושא חב"ד והליטאים, ואז דיבר כנגד הרב שך ואני לא מחיתי בו ועוד אמרתי לו שהיום הרבה בחורים ליטאים לומדים "תניא" ועושים על זה מבחנים וכן יש רב גדול שהתראיין לעיתון כפר חב"ד וזה היה כמין חנופה.
(ועשיתי את זה כי הוא עשה לי טובה שהסיע אותי וגם כי אני אוהב שאנשים מרוצים מעצמם ואיני רוצה להתווכח עמהם וגם שנראה לי שיש רבנים שלא נגד (או לא כ"כ) חב"ד)
ומאז יש לי מחשבות רבות שאולי זה זלזול בהרב שך ומסורתו וגם היה נראה לי הרבה רמזים מהשמיים ע"ז. וגם בשידוכים הייתי תקוע קצת ובהרבה שידוכים היה לי רמזים שקשורים לרב שך או חב"ד. וכן כל דבר רע שעובר עלי אני חושב שאולי זה בגלל הנ"ל ואולי אשתי אינה השידוך שלי וכו' וכו'
השאלה אם זה באמת בעיה ואם כן האם כדאי לעלות לקברו וכו' או שאני מגזים?
בברכת יישר כח
נ.ב.אולי לא לפרסם השאלה לרבים שלא יהיה זלזול בקהילה/רב כלשהם

תשובה:
שלום וברכה

נראה לי שאתה מגזים לגמרי, נכון שאולי זה לא היה לגמרי בסדר, ואולי צריך היה לומר לו שהמחלוקת בין גדולי ישראל היא לא לאנשים כמונו וכל אחד ילך בתמימות אחרי הוראות רבותיו, אבל לא נראה שזה הגורם לקשיים שלך, זה בסדר גמור. מה שאמרת הרי אין בו פגם והוא אגב נכון, ומה ששתקת, אולי היה גם קצת בגדר "מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע…" מן הסתם אם היית מגיב הוא רק היה מדבר חמור יותר.

בורא עולם ישמח אותך בעזרת ה' בקרוב וימציא לך את זיווגך הטוב והמתאים במהרה!" עד כאן הציטוט מהעבר.
וכאן אני רוצה להוסיף:
יישר כח לרב על התשובה!!
ברצוני לומר לרב שב"ה אני נשוי עם 3 ילדים בלעה"ר
רציתי לשאול עוד 2 שאלות נוספות: באותו טרמפ דיבר עמי הנהג על ענין סוד הצמצום שנחלקו בזה גדולים וסיים ואמר: "ומה האמת" ואמרתי "כדברי רב פלוני" (שכך שיטת חב"ד) וזה מטרידני שהיה נשמע מדבריי שדברי הגדול השני שהיה גדול ענק אינם נכונים.

שאלה נוספת: בתקופת השידוכין שלי הייתי אצל אדם גדול ושאלתיו על שידוך מסויים שהיה לפני 3 חדשים ובסוף אמר "אז זה השידוך שלך" ובאותה תקופה נפגשתי עם אחרת שמצאה חן בעיני ביותר והתארסתי עמה ויש לי נקיפות מצפון שהייתי צריך להתארס עם האחרת כי יש לנו בעיות בשלום בית וגם כי כך יצא מפי הרב
וכן רציתי לשאול בעניין מה שאמרתי שאני רואה רמזים משמיים שנראה לי שרבים הם וקשה לי כל פעם להעמיד שזה באקראיות (למשל בתי נולדה ביארצייט של האדמו"ר מחב"ד ושני בנים האחרים שלי ביארצייט של רבנים ליטאים ידועים וכהנה רבות…)
אשמח באם הרב יוכל לייעץ לי בהנ"ל
בברכת יישר כח והצלחה רבה

תשובה:

אני אומר שכל ה"סימנים" האלו הם כולם שטויות והבלים!!! לא בסדר להסכים לדברי ביזוי ככל שהיו, אבל בסדר כבר התחרטת על כך מזמן ועליך לשכוח מזה לגמרי. וכל מה שאמר לך רב זה השידוך שלך, וכי הוא נביא?? הוא חשב באותו רגע לפי מה שאמרת לו שאולי זה טוב, בסוף בורא עולם שלח לך את זיווגך האמיתי, בורא עולם יותר בקי מהרב הזה אני מבטיח לך!! בעיות בשלום בית אינו אומר שזה לא הזיווג שלך, אלא זה אומר שיש לטפל בזה ולהשקיע בבית! הילדים שנולדו ביארצייטים טובים זה נפלא מה הקשר לסימנים, אלו שטויות והבלים לגמרי! ולדעתי אם אתה שואל אותי, ואל תכעס עלי רק תחשוב על כך, הבעיות בשלום בית נובעות מסוג של חרדה, לחץ אובססיה מסוימת שתוקעת אותך בחיים, ובזה יש לטפל, וקודם כל לדבר על כך עם האשה, שתבין אותך יותר וביחד למצוא טיפול רגשי וכדומה שיסיייע לך להיות יותר משוחרר נינוח ושמח ובעל פניות לאשה ולילדים מתוך אהבה אמיתי, וזה יסייע לכם בשלום בית. אם אתה זוכר כזה סיפור כל כך הרבה שנים, שים לב , דיברת על קושי בשידוכים חשבתי שאתה רווק, אתה בכלל כבר נשוי עם ילדים, זה לחץ לא בריא ומיותר לגמרי… טפל בעצמך, תשקיעו יחד באהבה בקשר ביניכם ותגדלו ילדים לתפארת מתוך שמחה גדולה מאוד.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אני גם תמיד סברתי שהסימנים האלו הם שטויות רק שהיה עוד ועוד דברים מוזרים כאלו שקשה היה לי לומר שזה אקראי. למשל היו לי 9 (!) שידוכים שהיו קשורים לשם רחוב מסויים שמזכיר פרטים ממה שהציק לי בשאלה ולפעמים מערים שונות… וכל פעם שניסיתי לדחות הדברים מראשי צץ עוד "רמז" לכן אני חששתי מזה. בברכת ייש"כ על הדברים שהופנמו אצלי.
    אשמח לקבל תגובה

  2. הסימנים הם מתוך הראש שלך, אני אומר לך באחריות שאם השידוכים האלו היו מרחובות אחרים גם היית מוצא בכך סימנים שקשורים… אני מבטיח לך שכדאי לטפל בזה, זו חרדה שרק תתעצם אם תזניח.

  3. אינני איש מקצוע, ולא אוכל לדעת איך מטפלים ברדיפות מהסוג הזה, מה שאני יכול לומר זה רק שאין כאן שום דבר אמיתי, הכל שטויות ולא צריך להתייחס. עכשיו, איך מוציאים מטען רגשי שאינו נכון מהראש? אינני יודע, תעשה לפי הנחיות אנשי המקצוע.
    בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל