לתרומות לחץ כאן

השגת גבול בהשקעות נדלן

שאלה:

שלום רב
אני גר באזור שהוא פריפריה בצפון, עד לפני 12 שנה, בתים כאן היו עולים אולי 100 אלף שקל (לא צוחק). נוצר מצב שמחירי הדירות החלו לטפס בצורה לא פרופורציונלית, במשך השנים, בעיקר בעקבות המשבר העולמי בסוף 2008, שגרם להורדת הרבית ל0. אז אנשים שיש להם כסף במקום להשקיע בפק"ם ,משקיעים ברכישת דירות ומשכירים אותם. זה הגדיל את הביקוש מאוד, וההיצע לא היה. העניין שהיום בשנים האחרונות נבנו מאות אלפי יחידות דיור, יש עודף היצע. והמחירים לא יורדים.
נתקלתי בתופעה מכוערת, אנשים שגרים, במרכז הארץ, פשוט רוכשים בשכונה שאני גר בה בצפון, כמויות של דירות, ומשכירים אותם, אין שום סיכוי למי שלא עשיר לקנות בית. למעשה אנחנו תושבי המקום עשרות שנים, נולדנו פה, מרגישים שבאו אלינו אנשים מבחוץ וגנבו לנו את הבתים, הם גורמים למחירי הדירות האלה להיות לא נורמלים, מה להם ולנו, הם לא מתכננים לגור פה, יש כאן השגת גבול, אם הם רוצים לעשות כסף מכסף, שישקיעו בדברים אחרים כמו בורסה, וכד'. דירה זה הדבר הבסיסי ביותר שבן אדם צריך, ולא עוד כל הכסף של השכירות הולך לפח, ובסוף יש כאן העברה בין דורית. הדור הבא יתחיל גם מ0 בלי דירה . וכך הלאה.

תשובה:

שלום וברכה,

יש בהלכה תקנות יישוב שעשו תקנות והגבילו שאנשים מבחוץ לא יוכלו להיכנס לעיר. כאן בארץ אין תקנות אלו וכל אדם יכול לקנות בכל מקום שירצה. על כן אין אפשרות למנוע אחרים לרכוש דירות להשקעה, השוק פתוח לכל אחד וכל אחד יכול לרכוש דירה או כמה דירות שירצה. וזרים שבאים לרכוש דירות לא נחשבים למשיגי גבול. הלחץ והיוקר של דירות שאתה מדבר קיים בכל הארץ – קשה מאוד לרכוש דירה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל