לתרומות לחץ כאן

מצלמה אלקטרונית שזוהתה עברה פלילית

שאלה:

שלום רב
שאלה
אני בתור ועד הבית קיבלתי בקשה מאדם שהוא לא מדיירי הבית אלא שוכר מחסן מאחד מדיירי הבית שיש ביניהם סיכסוך ומבקש ממני שאתן לו הקלטה מהסרטון של מצלמות ההבטחה כי המשכיר פרץ לתוך המחסן. הוא רוצה להשתמש בסירטון לפנות למשטרה. (דבר שעשה כבר בעבר). השוכר החליף את המנעול והיה צריך למסור העתק של המפתח למשכיר דבר שלא עשה.
המשכיר מבקש ממני לא למסור את הסירטון.
שאלתי היא – האם אני חייב למסור את הסרטון לשוכר, כי – מצלמות ההבטחה הותקנה מכספם של הדיירים שכולל המשכיר. והתמונות הם רכושו של המשכיר שהוא לא רוצה שאמסור לשוכר. השוכר טוען שמטרת המצלמות היא לצלם את כל מה שקורה ואפילו אם הוא מדיירי הבית.
אני אישית לא רוצה למסור ולא רוצה להסתכסך עם שכני בבית, ובכלל לא רוצה להכנס לסיכסוך שבניהם.
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

במקרה שלך שהפריצה נעשה מחמת סכסוך, אינך צריך להעביר את הסירטון לשוכר, ושב ואל תעשה עדיף. ראה במקורות בהרחבה.

מקורות:

שכן שיש לו מצלמה וזוהה במצלמה עבירה פלילי, חייב בעל המצלמה להעביר את הסרטון למי שהזיקו לו כדי שיוכל התובע להביא ראיות לפנות למשטרה. וכפי שהבאנו כאן באתר מספר פעמים שבדברים פליליים מותר לפנות למשטרה ואין בכך איסור הליכה לערכאות, וכמו שהורה לי הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל שבדברים פליליים ואין כוח לבית דין לדון, הרי הם כשלוחי בית דין. והשכן שיש בידו סרטון שמעיד על המקרה ויד זר לא נגעה במצלמה באופן שניתן לסמוך על המצלמה כדין עדות, חייב בעל המצלמה לסייע לתובע ולתת לו את הראיות לתביעתו, וכמבואר בשו"ע סימן טז סעיף ד שאם יש בידו ראיות שמועילות לחברו חייב להראותם לבית דין, ובנידון דידן יהיה חייב את ראיותיו למשטרה כדי לעזור לתובע.

אלא שבמקרה הנ"ל שנוצר סכסוך – השוכר החליף צילינדר ולא מסר מפתח והמשכיר פרץ בכוח לדירת השוכר, גם אם ברור לנו שהמשכיר לא נהג כדין לא נחשב לפלילי אלא סכסוך שצריכים לפנות לבית דין, ועל כן עדיף שוועד הבית לא יתערב בדבר ולא יעזור לשום צד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל