לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

קביעת מזוזות בחדרים רבים – כמה ברכות מברכים?

שאלה:

מוסד שנכנס למבנה חדש. האם בקביעת המזוזות בכל חדרי המבנה השונים. בית המדרש חדר האוכל משרדי הישיבה וחדרי השיעורים והשינה – {הכל באותו מבנה עם כניסה ראשית עיקרית אחת} -האם יברכו בכל החדרים או רק בכניסה הראשית /כניסה לבית המדרש וכדו'.

תשובה:

שלום וברכה

מברכים ברכה אחת, ולא מפסיקים בדיבור עד קביעת כל המזוזות, כך שהכל יחול באותה ברכה, ואם יש כמה שרוצים לקבוע, ישמעו כולם מהמברך הראשון ויצאו ידי חובה בברכתו.

מקורות:

ראה שו"ע יו"ד סי' רפט סעי' א, ולגבי כמה אנשים שקובעים, ראה שו"ע הרב סי' ריג סעי' ו-ז מה שחילק בזה בין ברכת המצוות לברכת הנהנין, וכ"כ בשו"ת רב פעלים יו"ד ח"ב סי' ב שאחד מברך וכולם יוצאים בברכתו, והובא ביחווה דעת ח"ב סי' לב. הרעיון בכך, הוא שבעצם חובת קביעת המזוזה בכל חדרי הבית, היא מצוה אחת ולא שתי מצוות, כלומר בעל הבית חייב לקבוע בכל החדרים בהם הוא גר או משכן את בני ביתו, וזו מצוה אחת ולא שתים, ואין ראוי לומר עליה כמה ברכות [יש לדון לגבי סברא זו לגבי חלדרי פנימיה וזה תלוי קצת מי הוא המחוייב שם, אם הישיבה או הבחורים, אבל בדרך כלל מצוי שהישיבה רשאית לשנות לבחורים את החדר בלי שיוכלו להתנגד לכך, ובאופן זה ראש הישיבה הוא המארח וחייב ולא הבחורים].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל