לתרומות לחץ כאן

להשתמש ברכב של העבודה שלא לפי הכללים

שאלה:

אחי קיבל רכב מהעבודה והוא חתום על כך שלאשה אסור לנסוע בפועל כל הנשים נוסעות והם עשו את החתימה כי היו מקרים שהנשים היו לוקחות את הרכב לכל הזמן בזמן שהבעלים בעבודה השאלה האם הוא מחוייב על החתימה למרות שבפועל גם המנהלים זורמים על זה ולא מפריע להם ובנוסף הוא אחראי על אריזה של ירקות ובאיזור המחסן יש שלט שאומר שאסור לאכול מהירקות בפועל כולם אוכלים וכמה פעמים המנהל שלו הציע לו לקחת אז שוב האם הולכים לפי השלט או לפי המנהג של כולם.

תשובה:

שלום וברכה,

במקרה הראשון שהעובדים מעבירים לנשותיהן והמעביד שותק, הרי השתיקה מחילה והסכמה שיעביר.

במקרה השני שלוקחים ירקות ושותק אם קרה שהמעביד מציע לעובד לאכול יש להקל בדבר להמשיך לאכול במידה מסתברת.

בהצלחה.

מקורות:

במקרה הראשון דינו כשומר שאסור להעביר לשומר אחר, וכפסק הרמ"א בסימן רצא סעיף כו שאם בעל הפיקדון ראה שהשומר מעביר לשומר אחר ושתק פטור השומר הראשון. וגם כאן שמעבירים לנשותיהן אחרי שהותנה לאיסור דינו כשומר שמוסר לשומר שאסור לכתחילה ואם ראה המנהל ושתק יש כאן הסכמה.

במקרה השני שיש כאן לקיחה מהרכוש של המנהל, אין ההסכמה כשתיקה, אולם אם המנהל הציע לעובדים הראה שמסכים ללקחיה וכמו שמצאנו בגמרא ב"מ כב, א גבי החכמים שישבו בפרדס של מרי בר איסק והאריס הציע להם פירות לאכול ומר זוטרא לא אכל. אחרי שהגיע בעל הבית והציע להם פירות טובים יותר מבואר שיש כאן הסכמה על האכילה [לולא החשש שם שאמר כן מחמת בושה], הרי לנו שאם הציע לאכול הראה שלא מקפיד על העובדים שיאכלו. 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל