לתרומות לחץ כאן

למשוך כסך מכרטיס אשראי של אמא שנפטרה

שאלה:

לכבוד רבנים,
האם מותר לי למשוך כסף מזומן מכרטיס אשראי של אמא שלי שנפטרה לפני כעשרה ימים? אני בן יחיד שלה ואבא שלי אינו יהודי. והאם מותר לי להשתמש בכסף זה (בתור יורש שלה)?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הלכה בעל גוי לא יורש את אשתו היהודייה – אין קשר אישות ביניהם לפי התורה, ולכן אינו יורשה. ועל כן אם אתה הבן היחידי שלה הכל שייך לך, ומותר לך למשוך כסף מהחשבון של האמא.

בהצלחה ומן השמים תנוחמו.

מקורות:

 

גוי איננו יורש מיהודי, כך מצינו ברמב"ם פרק ו' מהלכות נחלות הלכה יא שכתב: הגר אינו יורש את אביו העכו"ם אלא מדבריהם תקנו לו שיירש כשהיה שמא יחזור למרדו, ויראה לי שתנאי מועיל בירושה זו הואיל ואין העכו"ם מחוייב לעמוד בתקנת חכמים, ואין העכו"ם יורש את אביו הגר ולא גר יורש את גר לא מדברי תורה ולא מדברי סופרים. וכן נפסק בשולחן ערוך חושן משפט הלכות נחלות סימן רפג. וזה לשונו: ולא העובד כוכבים יורש את אביו הגר, ולא גר את גר, לא מדברי תורה ולא מדברי סופרים; אפילו היה לו בן שלידתו בקדושה, מאחר שהורתו שלא בקדושה אינו יורש את אביו, ולא אביו יורשו. הגה: וישראל שהיה חייב לעובד כוכבים ומת, אם אין עובד כוכבים יודעין מזה אינו חייב לפרוע ליורשיו (מרדכי פרק קמא דקידושין).

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה.
    קראתי שלפי הכללים של הבבנק הם יכולים לעכב את כל פרוצדורות עם הכסף שלה עד שאני אביא להם הוכחות שאני היורש. האם לפי התורה אין תוקף לדרישות של הבנק (האם זה לא בגדר "דינה דמלכותא…")?
    אני בעצם כבר משכתי כסף מהכרטיס שלה ועדיין לא הבאתי לבנק שום מסמכים

  2. הכסף שנמצא בבנק שייך לך לפי הלכה. הבנק לא יכול להביא לך עד שתוכיח שאתה בעל הכסף. ולכן אם אתה מצליח להוציא אין איסור הלכתי מאחר והכסף שלך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל