לתרומות לחץ כאן

כמה להוכיח את האב על תפילין כתיקונן?

שאלה:

שלום וברכה,
רצתי לשאול לגבי כיבוד אב ותפילין.
התפילין של ראש של אבי, אני חושש שהקשר של ראש אולי, ואני מדגיש – אולי, צריך קצת להדק. אני לא כ"כ מבין ולא בטוח. מצד אחד צריך שיהיה מאחורה במקום שיער ומצד שני צריך שיהיה מהודק.
בכל מקרה, אני חושש שאולי צריך מעט להדק.
והשאלה שלי היא, האם אני צריך לומר.
שלשום ביקשתי ממנו בערב והוא נענה ושוב הניח בשבילי ואמרתי לו שאני חושב שזה גבולי.
ומאז אני חושש ולא יכול לקבל אחריות, ומצד שני לא יכול להתעלם. השאלה שלי האם לבקש ממנו שילך לבדוק בחנות לידינו, אנחנו גרים בארזי הבירה בירושלים ליד שמואל הנביא, ויש חנות בבר אילן בשם מכון פאר, שזה קצת מרחק, ואמנם יש לו מכונית.
השאלה היא לומר לו שוב ולבקש שילך לשם, או שאני מטריח אותו ואין זה כיבוד אב. מצד אחד, אם אני אבקש שאולי הוא ילך אחרי שאפציר, מצד שני אולי זה טירחה אולי גם שלא לצרך כי אני לא בטוח שצריך ושצריך להדק. מה לעשות?
יש עוד דבר שמפריע לי – שאולי אני חושש כי אני לא רוצה להיות אחראי שזה לא יהיה על המצפון שלי.
מה הרב אומר? אמנם קצת בילבלתי אבל אני בטוח שהרב יוכל לתת לי עצה ולומר מה צריך לעשות.
(זכור לי, אבל אינני בטוח במאה אחוז, שלפני כמה שנים שהחלפתי לו בחנות הנ"ל את הרצועה של ראש לשחור מב' הצדדים, הראה לי שביקשתי שהוא ייכנס ושהמוכר ימדוד לו, אבל אני א' לא בטוח במאה אחוז, וב' חושש שאולי מאז התשנה הגודל של הראשרצועה ואז אולי זה כבר לא שייך להיסמך על אז. זה היה כמדומני לפני 4 שנים).

יישר כוח מראש.

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

יש לך טעות גדולה מאוד… אביך הוא אדם בר דעת ואחראי למעשיו, תגיד לו שלפי דעתך יש לשאול על הנושא הזה, ושישאל תלמיד חכם בבית הכנסת אם זה בסדר או שצריך להקטין, ובזה סיימת! הוא אחראי למעשיו ויעשה כמו שהוא מבין. הוא יהודי ירא שמים ורוצה לקיים מצות תפילין, תן לו להיות אחראי על מצוותיו בעצמו… הלחץ הזה שלך הוא לא בריא ולא מוצדק.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל