לתרומות לחץ כאן

הילדים הוזמנו לאירוע של יום נישואין שניים של האבא

שאלה:

אבי התחתן בשנית לאחר שהתאלמן. הנישואין השניים מאוד מורכבים לנו הילדים. במיוחד אלו שכבר יצאו מהבית ונשואים. מרגישים שדי יצאנו מהבית ועכשיו אנחנו בגדר אורחים מן הצד.
בכל אופן עכשיו יש יום נישואים שלהם והם עושים אירוע קטן וכו'.
מאוד מרגיש לי מורכב להשתתף באירוע זה.
האם יש התייחסות הלכתית לדבר? אשמח לשמוע דעתך. תודה

תשובה:

שלום רב,

אכן תחושות ממש לא נעימות. גם להתייתם ובהמשך להרגיש כך, אבל זו תופעה שאינה לגמרי נדירה. צריכים לשים לב לכך שזה לא בהכרח אשמת האישה. הרבה פעמים האישה לא מספיק מזמינה והילדים מפתחים סוג של ניכור וכד' וכך מתפתחת לה מערכת יחסים שאינה לגמרי תקינה.

אין התייחסות כמובן לאירוע כזה באופן ספציפי, אבל יש התייחסות באופן כללי בפסוק כבד את אביך ואת אמך, כלומר, אם זה ממש לכבודו של האבא שתשתתפו באירוע יתכן שזו אף חובתכם להשתתף.

הרבה הצלחה ומאחל לכם שעם הזמן מערכת היחסים תהיה טובה ותקינה ומכבדת את שני הצדדים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה. אני לא יודע כל כך מה רצונו של אבי. כי הוא נותן לנו מרחב ב"ה.
    אבל אני מרגיש שהיום הזה מנכיח יותר ויותר את פטירתה של אימי. ושאירוע גדול כזה רק משפיל את הנישואין הקודמים. (אפשר לציין בצורה צנועה ורגועה). ואני חושב שגם יש מקום לכבד אותי ואת מצבי הנפשי.
    האם הרגשות אלו תקינות?

  2. רגש הוא תמיד דבר תקין, שהרי זה מה שאתה מרגיש… אבל מאוד חשוב שתתן לאביך את ההרגשה הטובה והנעימה בכך שהוא משקם את חייו, האמן לי שלאמך אין שום תועלת מכך שאביך יהיה זרוק בודד לבד ועצוב, זה לא יועיל לה כלום, ויש לשמוח בכך שהוא ב"ה מסתדר. ההשתתפות או לא זה שיקול שלך, יש שנוהגים שלא משתתפים בנישואי ההורים, אבל אם תהיה לאבא התחושה שאתה לא משתתף כי לא נוח לך עם הנישואין, זה לא פייר כמו שאומרים… כי ביום הזה מגיע לו את כל התמיכה ןהשמחה בכך שנהיה לו טוב יותר. האמן לי שנישואין שניים זה משהו שלא קל לאדם, הקל עליו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל