לתרומות לחץ כאן

ייחוד במטוס בימי הקורונה

שאלה:

היות ובתקופה הנוכחית, הטיסות די ריקות. קרה לאחרונה שחבר שלי היה לבד בטיסה. אם יש רק דיילות האם יש איסור יחוד? האם יש הבדל כשיש דיילים? תא הטייס סגור בדרך כלל. האם גוי או יהודי שאינו שומר תורה ומצוות יכול להיות שומר? בדרך כלל רואים רק לפני ההמראה שהמטוס ריק ואז מאוחר מדי לרדת. מה צריכים לעשות?

תשובה:

הכללים בענין זה כמובן הם לפי כל הכללים הרגילים, נתחיל עם הכללים:

איש אחד עם כמה נשים: למנהג הספרדים ודאי אסור. שכן יחוד של איש אחד אפילו עם כמה נשים אסור לדעת השולחן ערוך סי’ כב סעי’ ה. למנהג האשכנזים יש להקל בשעת הדחק כיון שיש כאן שלוש נשים [ראה שם ע”ד השו”ע הנ”ל] ואפילו בלילה יש להקל בשעת הדחק כמבואר בשו”ת הרמ”א סי’ יד. אבל ודאי זה לא לכתחילה כיון שיש שהחמירו בזה בלילה להצריך ארבע נשים גם לאשכנזים, ראה נטעי גבריאל יחוד עמ’ קנח. עם שתי נשים אסור לכל הדעות. עוד גבר אחד לא יעזור, אבל שלושה גברים עם שלוש נשים זה כבר לא יחוד, ואני מניח שבכל מטוס יש לפחות כך. ראה עוד הרבה תשובות כאן באתר על יחוד במשרד וכך גם בנושא שלנו.

כאן יש מקום נוסף להקל לכאורה, כיון שהטייס אינו איתם יחד ואינו יכול גם לעזוב את מקומו באמצע הטיסה [?], ממילא לכאורה הוא נחשב שומר, שהרי הוא רואה מן הסתם מה נעשה בתוך המטוס לצורך בטחון [?].

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל