לתרומות לחץ כאן

סיום ש"ס משניות

שאלה:

שלום לכבוד הרב!
יש לי מספר שאלות:

1. אני בקרוב מסיים סדר מועד במשניות עם פירוש קהתי וברטנורא ומופיע לי בסוף קדיש שנוהגים לעשות בסיום מסכת כשלומדים גמרא, השאלה שלי האם חובה לעשות את הקדיש הזה בסיום מסכת או סדר במשניות כגון סיום זרעים,מועד וכד' ? והאם חובה לעשות סעודה כמו שנוהגים לעשות בסיום מסכת עם גמרא?

2. יש לי שאלה שאני חש לא בנוח לשאול כבר הרבה זמן שמא יחשבו שזה נובע ממחשבה פסולה או יהירות חלילה כי הכוונה שלי היא באמת לא נובעת ממקום של גאווה חס ושלום אלא נטו סקרנות
כשמסיימים את כל הש"ס עם גמרא , עושים חגיגה גדולה ושמחה ובחור ישיבה שסיים ש"ס עם גמרא מ-מה שידוע לי "מסתכלים עליו בעין שונה" כלומר סוג של התפעלות כי יש לי חברים שלמדו בישיבה ותמיד הייתי רואה אותם מתפעלים כשבחור ישיבה סיים את כל הש"ס אך מה המעמד של בחור שסיים שס עם פירוש אך רק את המשניות ללא כל הגמרא האם זה גם "נחשב" בעולם הישיבות? בן אדם שסיים שס אבל לא את כל הגמרא האם זה גם נחשב כאדם שסיים ש"ס או "חצי ש"ס" ? או בקיצור מה המעמד של סיום שס עם גמרא לבן סיום שס ללא גמרא אלא נטו משניות עם פירוש ?

תודה מראש לכבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

אין חיוב לעשות סעודה עם קדיש, אבל כדאי לשמחו עם החברים, זה פרויקט כל כך מיוחד, שבהחלט יש להודות לה' על כך שזכית!! תזכה עוד ועוד, והכי חשוב, קבע לך זמנים לחזרות, שהלימוד לא ישכח ממך!

לימוד כל הש"ס משניות, כולל המסכתות הקשות של סדרים זרעים קדשים טהרות, זה משהו אדיר אדיר! אני מעריץ כל אדם שעושה זאת, המשך בהתמדתך, למד בהבנה בשקידה ובחזרות תמידיות, ותגדל בתורה וביראת שמים!

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל