לתרומות לחץ כאן

כל ישראל יש להם חלק לעוה"ב

שאלה:

שלום כבוד הרב, רציתי לשאול יהודים טועים תינוקות שנשבו, עוברים את העולם בלי לדעת כלום על תורה ומצוות או שמחנכים אותם להיות אנטי ח"ו, לאחר שימותו יעלו לשמים ישאלו אותם מה עשיתם, יגידו כלום. אז בשביל מה באו לעולם הזה? מה יעזור להם שהם לא ידעו? אולי זה יפטור מעונש אבל על מה יקבלו שכר? איך הם בכלל כל ישראל יש להם חלק לעוה"ב?

תשובה:

שלום וברכה

אין יהודי שלא עושה כלום, חז"ל אמרו במשנה "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות", כלומר המצוות כל כך מקיפות בכל כך הרבה תחומים ביום ובמעגל השנה, שאין מציאות של יהודי שלא עשה חסד, או לא ביקר חולה, או לא סייע בהכנסת כלה, או כל מצוה אחרת, בודאי אם הניח תפילין בבר מצוה או כל דבר אחר. אלא שכמובן, כל אחד יקבל עולם הבא ושכר לפי מעשיו והשתדלותו. וכמובן כל אדם בעולם יהודי וגוי, יתבע על כך שלא חיפש את האמת. העולם זועק את השאלה מי ברא אלה, ואדם שלא בחן את הדברים היטב לדעת האם יש בורא לעולם? האם התיאוריות על מטריאליזם ואבולוציה מיישבות את כל השאלות, ואם יש בורא, מה הוא רצה בכל זה, יתבע על כך שלא עשה את החיפוש הזה.

שנדע רק טוב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. א. ישראל מלאים מצוות כרימון

    ב. כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא

    ג. ואפילו אם תמצי לומר שיש להם גדר מין או אפיקורוס, הרי לעתיד לבוא ההלכה יהיה כמו תלמוד ירושלמי ושם כתוב שאכן כל ישראל יש להם לעולם הבא ללא הגבלה

    ד. בודאי שכל אחד צריך לחפש את האמת,
    הרי מסבירים המפרשים ששוגג צריך כפרה בגלל שיש בו צד מזיד,
    ויש דין שמי שלא ידע מעם ישראל בכלל חייב ועבר על שבת חייב חטאת בריש פרק כלל גדול
    אם כן בטח שיש לברר, וכל אחד בגדרא איפה הוא נמצא יש צד מזיד בדקות לגבי הדרגא שמעליו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל