כותש שום שכתש בו לאחר שחתך בסכין בשרי

שאלה:

כותש שום שמתמשים במטבח הבשרי,
לפני זה חותכים את השום בסכין בחזקת בשרי או בשרי –
האם הכותש נשאר פרווה, כלומר האם ניתן להשתמש
עם הכותש גם לסלטים וכו' שאוכלים עם חלבי?

תשובה:

בענין זה נחלקו הדעות, ןלכן לכתחילה יש להמנע מלחתוך את השום בסכין בשרי ככל שרוצים לכתוש אותו בכותש הזה, בדיעבד המיקל יש לו על מי לסמוך.

מקורות:

במקרה שכבר טחנו בבלנדר או בכותש שום שנחתך בסכין בשרית או חלבית נחלקו הדעות: דעת המגן אברהם סי’ תנא ס”ק ל שכאשר חותכים בצל חריף הבצל לא רק מושך טעם מהסכין אלא גם מבליע בו מטעמו, וממילא הוא נהיה כדין הבצל והבלנדר בשרי וכך גם בשום, אולם, האבן העוזר חולק וסובר שהוא רק בולע ולא מבליע, וכדבריו פסק בשו”ת מהרש”ג ח”ג סי’ לט. לכתחילה יש לחשוש לדעת המג”א ובדיעבד יש להקל, אבל ודאי אסור לטחון יחד וגם לא לעשות כן לכתחילה. לספרדים יש להקל יותר, כיון שהסכין אינו בן יומו ולדעת הגר"ע יוסף ספרדים לא חששו בזה לדין חריף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל