לתרומות לחץ כאן

צירוף למנין מהבית

שאלה:

שלום
אדם בבידוד בביתו ומתחת לבית שלו בחנייה ישנו מניין של 15 איש. אם הוא מתפלל איתם מהחלון, זה ממש כאילו מתפלל איתם למטה? שהרי כבר יש מניין למטה והוא לא משלים אלא רק מצטרף.
תודה רבה

תשובה:

אדרבה, זה שהוא רק מצטרף זו סיבה שלכל הדעות הוא חלק עמהם, כאשר הוא רואה חלק מהם, לצרף למנין עשרה זו מחלוקת אם מועיל, כמבואר בשו"ע ומשנה ברורה בסי' נה סעי' יג יד ויש בענין זה הרבה תשובות מבוארות ומרחבות כאן באתר.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אוקי, אני פשוט רוצה להבין גם את ההלכה בזה. כלומר זה שהוא ברשות אחרת, כיוון שיש עשרה בלעדיו זה ממש כאילו הוא מתפלל איתם יחד למטה?
    כלומר אם אני מבין נכון, כל הדיונים הרחבים זה רק לגבי צירופו למניין במקרה שאין עשרה בלעדיו, אבל כאשר יש עשרה זה לא פחות מאשר מתפלל איתם יחד, נכון?

  2. שאלה נוספת. האם במקרה הנ"ל המבודד חייב לראות את המנין , או האם המנין חייב לראות אותו ? מה יהיה הדין אם המבודד רק פותח את חלון ביתו שומע את כל התפילה אך התריסים/וילון סגור והוא לא רואה אותם והם לא אותו? (זה יכול להיות גם נפ"מ לגבי גברים המתפללים בעזרת נשים והוילונות סגורים)

  3. באופן שאינו רואה לא נחשב שמתפלל במנין, אלא "בשעה שהציבור מתפללים" שגם בזה יש מעלה, כמו כן הוא מרויח שיכול לענות קדיש וקדושה, אבל הוא מתפלל ביחידות.

  4. שלום,
    אם יש לפחות עשרה למטה במנין, האם אני חייב לראות לפחות עשרה והם אותי, או האם שאני רואה אחד מהמנין, זה מספיק להיחשב כתפילה במנין לכתחילה?
    תודה רבה,

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל