לתרומות לחץ כאן

צירוף למנין אדם בלי מסכה

שאלה:

בבית כנסת(בית כנסת קטן בלי הרבה מקום לזוז.) יש 9 אנשים בתפילת שחרית ומחכים למיהשוא להשלים להם מנין. פתאום מגיע בחור אך בלי מסכה. המתפללים אומרים לו לשים מסכה והוא לא מסכים ורוצה להתפלל בלי.
האם יש מניעה הילכתית לא לצרף?.(סוג של חרם)
אם אפשר לקבל מקורות

תשובה:

אם אפשר שהוא יעמוד רחוק ולא יזיק לאף אחד, לא שווה לכם להפסיד תפילה במנין בשביל החרם הזה, הרי תפילה במנים לחלק מהדעות היא חיוב גמור ובודאי סגולתה רבה מאוד… תעשו לו הפגנות שלא מזיקות לכם… אבל אם המקום צפוף אין מקום לצרפו למנין.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. כל גדולי ישראל?
    קודם כל, בענייני רפואה יש לשמוע לרופאים. עדיין לא כל הרופאים קבעו שהמסכה מצילה, רבים מהם אומרים שהמסכה דווקא מזיקה. לא רוצה להכנס לנושא, אבל העובדה היא שכל איש מקצוע שאומר אחרת, מיד משתיקים אותו בתקשורת. אז שלא יספרו לי גם על רוב.
    אם גדולי ישראל סבורים שיש לשמוע דווקא לרופא מסויים (כמו במקרה הזה לפי דברי א שוורץ), אני מוכן לשמוע. אבל מה לעשות שגם בין גדולי ישראל יש רבים שאינם מצדיקים כלל את כל החגיגה מסביב לקורונה ולהנחיות.
    הגרמ"ש קליין כבר כתב מכתב שלא פורסם באף עיתון חרדי (אל תדאג, אני מעודכן היטב כשצריך). אז גם בצבור החרדי יש בעלי אינטרסים שדואגים להשמיע את קולה של מערכת הבריאות המקרטעת של מדינתנו.

  2. אני איש פשוט ויודע שחכמה בגויים תאמין, עולם שלם עצר את נשימתו מול הנגיף טריליוני דולרים הופסדו בגללו, כלומר יש כאן משהו שחובה להזהר ממנו, ואלפי רופאים חשובים מכל העולם המליצו דוקא על ענין המסכה.

  3. גם לי יש הרהורי דברים…
    עמוס אמר לנו והמשכיל בעת ההיא ידום
    בכל אופן מישהו עושה כסף ומתפקע מצחוק…
    אבל אני עדיין לא מצטרף לרב אמנון יצחק

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל