לתרומות לחץ כאן

שוכר דירה על שטח גזול

שאלה:

לגבי משכיר ששוכר דירה שהתברר לאחר שנים שנבנתה על שטח משותף לשכנים: אני אישה רווקה כבת 50 שמתגוררת בדירת חדר כבר כעשור בשכונה חרדית במחיר נח שקשה למצוא כיום באזור של בני תורה, וידי אינה משגת למחירים גבוהים יותר. כעת התברר ששכנה בבניין תבעה את בעלי הדירה שלי על בניה ללא הסכמת השכנים בשטח משותף לדיירים. השכנים בנו את הדירה להשכרה לפני למעלה מארבעים שנה. אותה שכנה קנתה את דירתה לפני כעשור כשמצב הבניין כבר היה כפי שהוא, כלומר בידיעתה. השטח שבו בנו בעלי הדירה שלי את הדירה הקטנה ממילא אינו נגיש לאותה השכנה. שאלתי היא, האם שוכר מתחייב בגזל שלא היה מודע לו כששכר את הדירה והאם עלי לעזוב את הדירה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם הדירה המושכרת נבנתה בחלל שרק לבונה הדירה יש גישה, הדירה שייכת לבונה ונחלקו פוסקי זמנינו האם וכמה צריך הבונה לשלם לשאר השכנים בשימוש בחלל משותף.

אם היח"ד נבנתה על מקום שיש גישה לשאר השכנים, אם יתברר שהשטח לא של המשכיר אלא של שאר הדיירים, גם השכירות בטילה. אולם כל עוד שאת לא יודעת מה טיבו של השטח, אין איסור להמשיך לגור ביח"ד עד לפסיקה של בית דין.

בהצלחה.  

מקורות:

היות והמשכיר מחזיק במקום שנים רבות והשכנים לא מיחו, מותר לך להמשיך לגור כיון שישנה הסתברות שהשכנים נתנו הסכמה לבנייה. אם יבורר בבית דין שהשטח גזול אזי יחול איסור על השוכר לדור במקום. 

ראה שו"ע חו"מ סימן שסג סעיפים ט – י בקשר לתשומי שכירות בבית שהתברר שהוא גזול. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל