לתרומות לחץ כאן

פאה לאישה בתהליכי גירושין

שאלה:

לצערי הרב אני מתגרשת מבעלי לאחר פחות מחצי שנה עקב התעללות נפשית קשה. אני מאוד צעירה סה"כ בת 19 ואני בהריון
השאלה שלי היא האם א.אני יכולה לחזור לשיער הטבעי שלי?כי הייתי נשואה ממש מעט זמן
ב. אם לא אוכל לחזור לשיער הטבעי שלי מותר לי עד שאתחתן בשנית לחבוש פאה ואז לחזור לכיסוי ראש מלא?
ג. אם הדבר אפשרי מותר לי לחבוש את הפאה גם בתהליכי הגירושין?

תשובה:

שלום רב,

צר לי מאד לשמוע את מה שעובר עלייך, בחורה כה צעירה. חלומות שם שנים מתנפצים בתקופה כה קצרה, ועיקר הקושי נראה שהלא נודע בהמשך. קל לומר אבל צריכים לזכור שהכל לטובה, ואני מאחל לך חיים ארוכים ולשבים ומאושרים, שבעזרת השם יגיעו בקרוב.

לעצם השאלה. לחזור לשיער הטבעי זה לא אפשרי, זה אסור. בודאי כל עוד את נשואה אבל גם אח"כ לאישה גרושה זה ממש אסור. אולם לגבי לבישת פאה, אני מניח שאת מודעת לכך שיש בזה דעות בפוסקים, רבים מהפוסקים התירו ללבוש פאות לנשים נשואות, וכך נוהגים רבים מאד יראים ושלמים. מנגד דעת מרן הגר"ע ועוד פוסקים שאסרו זאת. לעניטות דעתי החלוקה היא לא אמורה להיות בין אשכנזים לספרדים אלא בין אלה קיבלו את הדעות הללו להלכה אצלם לבין אלה שקיבלו את הדעות האחרות. זה לא נושא שקשור למחלוקת בין מרן הב"י לרמ"א כדי שאשר יהיה לומר שזה תלוי אם את אשכנזיה או ספרדיה. לכן, לגבי עצם לבישת פאה באישה נשואה, זה את צריכה להחליט עם עצמך או עם משפתחך, הדעה שלנו ממש לא רלוונטית.

לגבי לבישת פאה לאחר הגירושין, זה גם דעתו של מרן הגר"ע היתה להקל. אבל זה רק לאחר הגירושין. כל עוד שלא ניתן הגט, זה בדיוק כמו באישה נשואה שיש בזה נידון כפי שכתבנו. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל