לתרומות לחץ כאן

להוציא צו מניעה בבית משפט

שאלה:

אני ניצב מול שותף שפועל נגדי באמצעות יפוי כוח למרות שלטעניתי ההסכם הופר, הוא אינו מסכים לדין תורה ואני חושש שהוא עלול לפעול, אפשר להוציא צו מניעה?
יישר כוח

תשובה:

שלום וברכה, מותר להוציא צו מניעה דרך בית משפט, הצו מניעה לא נחשב לתביעה בערכאות. ואחרי שמוציאים צו מניעה דרך בית משפט יש לתבוע בבית דין.

בהצלחה.

מקורות:

צו מניעה או צו עיקול לא נחשב לדין ולכן מותר לפנות לערכאות כמבואר בשוףת אגרות משה (חו"מ ח"ב סימן יא), אולם לכתחילה מעדיפים להוציא צו עיקול וצו מניעה בבית דין, כדי שהתובע לא יערים בצו מניעה להכריח את הנתבע לבוא לבית דין שלו. אולם כשיש חשש של הפסד ממון – שהשני לא יציית לצו של בית דין, מותר לפנות להוציא את הצו דרך בית משפט, אבל יש להפנות מיד את הדיון בבית דין, ואחרי שיחתום בוררות בבית דין יש להסיר את הצו מניעה מבית משפט. וכמבואר בתשובות והנהגות ח"ג סימן תמ.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הגשתי צו מניעה לפי מה שנכתב כאן, אבל נצרכתי להוסיף בקשה בסוף כתב התביעה לחלוקה בעין, רק בשביל שבקשת המניעה תשמע הגיוני, אני מצהיר כאן שבעז"ה ברגע שצו המניעה יתקבל, הרי שאדון בפני בי"ד אודות חלוקה בעין, אם אהיה מעוניין בחלוקה שכזן, האם ההצהרה הזו מספיקה בכדי שלא אחשב דן בפני ערכאות, (אני חושש שאם אגש כעת לבית דין השותף שלי בכעסו לא יתרצה לדון ואינני מעוניין להכשיל אותו), אחרי פסיקה בעז"ה אם יהיה צורך בודדאי יהיה יותר קל לדון בבי"ד
    בכבוד רב

  2. עליך ליידע את הצד השני שאתה רוצה ד"ת ולעצור את ההליך בערכאות. ואם לא ישמע עליך לפנות לבית דין לתובעו, ורק אם יסרב להופיע תוכל להמשיך את ההליך בערכאות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל