לתרומות לחץ כאן

כשרות- אכילת בשר משחיטה ציבורית

שאלה:

בס״ד
שלום,
אני מזה שנה וחצי לא אוכל בשר, לא מתוך האג׳נדה הטבעונית הממוצעת שטוענת שאכילת בשר זה דבר פסול בכל צורה אלא שאני הפסקתי לאכול בשר עקב ההתעללות שהחיות עוברות בדרכן אל השחיטה (שמתועדת כבר שנים) שהרי זהו צער בעלי חיים גם אם השחיטה עצמה מתנהלת באופן תקין במאה אחוז (למרות שגם פה אני מעורער כי כמות השוחטים מול כמות השחיטות היא לא הגיונית, ז״א- איך מספיקים השוחטים לעמוד בכמות כזאת של שחיטות ובו בזמן גם לבצע את כל ההכנות הדרושות והקפדניות לפני השחיטה?), על כן הפסקתי לאכול בשר כי אני חושב שההתעללות הבלתי פוסקת הזאת חייבת להיגמר וכי חששתי שקיימת בעיה של כשרות הן מבחינת צער בעלי החיים והן מבחינת חשש מכשרות השחיטה עצמה.
עם כל זאת כן חסר לי הבשר באירועים ומועדים מסויימים,
רציתי לשמוע דעה של רב בנושא זה ובנוסף לשאול אם קיים פתרון לאדם כמוני שבסופו של דבר כן רוצה לאכול בשר (אם זה מקום מסויים שידוע במתינות בגידול בעלי החיים שאולי גם מפוקח ודואג בדקדוק לפרטים שדיברתי עליהם).

תשובה:

אין לי מושג לגבי מקום כזה או אחר להמליץ, אני רק יכול לומר לך שיש הרבה שקר והגזמות בכל הסיפור הזה, ויש הרבה טענות "הלכתיות" שנובעות מחוסר הבנה בסיסי בהלכות שחיטה, ולכן אם אתה קונה בשר מכשרות מהודרת, ואני חוזר שוב לא לא רגילה אלא מהכי מהודרות, אין לך מה לחשוש, וכך גם אני נוהג בביתי וכך כל ציבור בני התורה. הסברנו את הענין הרבה פעמים באתר, למשל כאן, תעיין עוד באתר לפי החיפוש שחיטה בזמנינו וכדומה ותגיע לעוד הרבה תשובות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אבל אתה מדבר בעיקר על השחיטה עצמה. מה עם הצער שהחיה עוברת בבתי הגידול עד שמגיעה לשחיטה (הצפיפות, ההתעללות והגידול המבזה בכלל)? הרי צער יכול לבוא בכל מיני צורות ופה ללא ספק הצער הוא רב ומוגזם. אין פה בעיה של כשרות?
    זה כמו שאגדל חיה על מנת לשחוט ולאכול אותה ועד אז אני אפצע אותה בכל גופה ואגדל אותה בתת תנאים ובחוסר סבלנות משוועת וברגע השחיטה אני אשחט אותה כהלכה.

  2. אז אשאל את השאלה אחרת. אם החיה נשחטה בסכין לא משוננת היטב או לא באיזור המדוייק בו צריך לחתוך, היא נחשבת ללא כשרה, בשורה התחתונה הסיבה היא הצער שנגרם לה, משמע אסור לצער את החיה וזה ברור ללא ספק. אז אם החיה עוברת צער (ולא כזה שאין ברירה) במהלך הגידול שהוא בסופו של דבר חלק מתהליך השחיטה, איך אין בעיה של כשרות?

  3. זה לא מדוייק בכלל, יש הלכות בשחיטה, הנושא של טעם הדין אינו רלוונטי כרגע, יש הלכה כיצד לשחוט וצריך לבצע כהלכה אם לא – היא פסולה, כל מה שאינו מגוף הענין, זה שאדם ציער את הבהמה בדרך הרביץ לה או משהו זה לא קשור למעשה השחיטה הנעשה אחר כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל