לתרומות לחץ כאן

מכר טעות מרכישת מסכת קורונה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

שאלה: קניתי מסיכה של חברה ישראלית באתר אמזון, ויש לי בעיה שקשה לנשום שהיא מאוד קרובה לאף. האם אני אחזיר זה להם יחשב כמכר טעות ומותר לי או זה יחשב שמי שפרע ואסור?

לא היה לי אופן להתאים זה קודם לעשות פעולה הקניה אונליין.

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

מי שפרע לא שייך כאן אחרי שנעשה קניין גמור אי אפשר לחזור אא"כ יש מום במקח. במקרה שלך אני לא חושב שזה מום כיון שיש אנשים שכן נהנים מהמסכה ורק לך זה לא מתאים. [אא"כ המסכה לא ראויה כלל]. כדאי שתברר את המדיניות של האתר האם ומתי אפשר להחזיר.

בהצלחה.

מקורות:

דין מי שפרע נאמר בגמ' במסכת בבא מציעא דף מח עמוד ב': "אף על פי שאמרו טלית קונה דינר זהב ואין דינר זהב קונה טלית מכל מקום כך הלכה אבל אמרו מי שפרע מאנשי דור המבול ומאנשי דור הפלגה ומאנשי סדום ועמורה וממצרים בים הוא עתיד ליפרע ממי שאינו עומד בדיבורו" ותוכן האיסור הוא חזרה ואי עמידה בדיבורו במה שקבעו ביניהם, וזה מה שנאסר וכך גם נפסק בשו"ע "מי שנתן דמים ולא משך המטלטלים אף ע"פ שלא נקנו לו המטלטלים כמו שנתבאר כל החוזר בו בין לוקח בין מוכר לא עשה מעשה ישראל וחייב לקבל מי שפרע ואפילו לא נתן אלא מקצת הדמים:" אמנם כאן שזה החזרה היא אפשרות מעצם תנאי המקח אין בכך כל חשש.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום להרב,

    תודה רבה. אמרו לי שנשי חברת מסיכה שאו אני מנסה להתאים זה באופן שיהיה טוב או שאחליף המידה – שכנראה לא מדובר בביטול המקח אלא החלפת מידה.

    אני אנסה שוב, ואם יהיה עוד קשה לנשום האם מותר להחליף המידה? או זהו ואתן זה לאחד מבני הבית?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל