לתרומות לחץ כאן

להתחיל מילה בפסול ולסיים בכשר

שאלה:

בס"ד
אם אין אפשרות שאת תחילת המילה [דהיינו להתחיל לחתוך את הערלה] יעשה הכשר למול אלא רק אחד מהפסולים, [כגון נכרי, או אשה לסוברים שלדינא היא פסולה למול]. האם מותר לעשות כן או שצריך להמתין עד שיעשה הכל ע"י כשר ואפילו אם בגלל זה יפסידו מילה בזמנה
ב' את"ל דשרי לעשות כנ"ל האם גם בשבת מותר, או"ד דמכיון דבכה"ג תחילת המילה תחשב רק הכשר מילה זה אסור בשבת.

תשובה:

שאלה מענינת, מסתמא כוונתם לדון האם כל המקרה הזה דומה לסוגיא של מילה על ידי שני מוהלים ובשבת שדיברו בה רבים, מילה על ידי אחד ופריעה על ידי אחר, ראה מהרי"ץ חיות סי' ס שהצריך אפילו הטפה באופן זה שהמוהל הראשון סילק עצמו קודם הפריעה, ובמגדול עוז ז נה כתב אמנם שאינו ראוי אבל מדינא סבר שמצטרפים, ומכל מקום בשבת אסר זאת השו"ע בסי' רסו סעי' יד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    גם לשיטת המתירים לעשות מילה באחד ופריעה באחר היינו רק מכיון שגם המחילה היא חלק מקיום המצוה , אבל בנדו"ד כשזה נעשה על ידי פסולים, הרי חלק זה אינו חלק מקיום המצוה אלא הוא רק הכשר מצוה, ולפיכך כאן יש סברא לאסור לכו"ע לעשות כן דהו"ל מכשירים שלא הותר לעשותם בשבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל