שלום הרב. האם מותר לדחות גילוי מצבה לאחר השלושים? האילוץ להמתנה הוא כדי לאפשר למשפחה האבלה להגיע מחו"ל. תודה.
תשובה:
אם מדובר במשפחה קרובה ממש מדרגה ראשונה תמתינו.
בשורות טובות.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
תגובה 1
נ"ל שלפחות ישימו את הבטון כמה שיותר מוקדם שזה חשוב מצבה. ורק את
מה שמכנים היום מצבה יעשו יותר מאוחר לפי הנסיבות.
הנחת מצבה.
לדעת הרב עובדיה לפי רבנו האר"י: חשיבות מאוד גדולה ותיקון ועילוי נשמה גדול להקים מצבה ביום השביעי לאחר שקמו המנחמים ולא לחכות ליום השמיני כדברי הפלא יועץ.
אבל בתוך השבעה אין להעמיד מצבה שעדיין המקיפים של הנפטר הולכים מהקבר אל הבית וחלילה.
ואם הקימו מצבה בתוך השבעה אע"פ שעשו שלא כהוגן אין לפרק אותה.
ואפילו אם היום השביעי נופל בחול המועד או בראש חודש יש להקים את המצבה שזה תיקון גדול לעילוי נשמתו של הנפטר (חזו"ע אבלות א, עמוד תנב – תנד).
ויש הנוהגים להעמיד את המצבה ביום השלושים (גשר החיים)
ויש הנוהגים בסיום י"ב חודש. שהמצבה נועדה לזיכרון ועד י"ב חודש המת לא משתכח מהלב.
לסיכום,
הטוב ביותר ביום השביעי. ולנוהגים ביום השלושים לפחות ישימו את הבטון ביום השביעי ואת המצבה יעשו לקראת היום השלושים.
בברכה, הרב ויקטור בוחניק.
נ"ל שלפחות ישימו את הבטון כמה שיותר מוקדם שזה חשוב מצבה. ורק את
מה שמכנים היום מצבה יעשו יותר מאוחר לפי הנסיבות.
הנחת מצבה.
לדעת הרב עובדיה לפי רבנו האר"י: חשיבות מאוד גדולה ותיקון ועילוי נשמה גדול להקים מצבה ביום השביעי לאחר שקמו המנחמים ולא לחכות ליום השמיני כדברי הפלא יועץ.
אבל בתוך השבעה אין להעמיד מצבה שעדיין המקיפים של הנפטר הולכים מהקבר אל הבית וחלילה.
ואם הקימו מצבה בתוך השבעה אע"פ שעשו שלא כהוגן אין לפרק אותה.
ואפילו אם היום השביעי נופל בחול המועד או בראש חודש יש להקים את המצבה שזה תיקון גדול לעילוי נשמתו של הנפטר (חזו"ע אבלות א, עמוד תנב – תנד).
ויש הנוהגים להעמיד את המצבה ביום השלושים (גשר החיים)
ויש הנוהגים בסיום י"ב חודש. שהמצבה נועדה לזיכרון ועד י"ב חודש המת לא משתכח מהלב.
לסיכום,
הטוב ביותר ביום השביעי. ולנוהגים ביום השלושים לפחות ישימו את הבטון ביום השביעי ואת המצבה יעשו לקראת היום השלושים.
בברכה, הרב ויקטור בוחניק.
השאר תגובה