שאלה:
בס"ד
בשו"ע (יו"ד סימן עב ס"ב) מבואר שצריך לקרוע את הלב לפני מליחתו או צליתו וכתב השו"ע שם "מלחו ולא קרעו קורעו אחר מליחתו ומותר אע"פ שנמלח עם הדם שבתוכו דכבולעו כ"פ וה"ה אם צלאו ולא קרעו שקורעו לאחר צלייתו ומותר".
שאלתי האם כוונת השו"ע שקורעו אחר המליחה או הצליה וזה מספיק או שהכוונה שקורעו אחר המליחה או הצליה וצריך לעשות מליחה או צליה חוזרת?
תודה
תשובה:
הכוונה שמספיק לקרוע לאחר המליחה לפני הבישול! ואז למרות שלא נמלח מבפנים הרי הוא כשר.