לתרומות לחץ כאן

צלחת בשרית עם מאכל חלבי בטוסטר חלבי

שאלה:

שלום חיממתי מאכל חלבי על צלחת בשרית בטוסטר חלבי מה עליי לעשות? ( אנחנו ספרדים אם יש חשיבות לכך בהלכה)

תשובה:

שלום וברכה

במידה והצלחת אינה בת יומה, כלומר לא היה בה מאכל בשרי חם ב24 שעות, המאכל והתנור מותרים, אבל הצלחת טעונה הכשרה, כלומר אם היא מתכת ניתן להגעיל אותה, אם היא זכוכית למנהג הספרדים אינה טעונה הכשרה, ואם היא חרסינה לצורותיו אין לה הכשרה ויש לזורקה. אולם אם הצלחת היא בת יומה, והיה בה דבר גוש שנחשב ככלי ראשון, המאכל נאסר, וגם את התנור יש להכשיר על ידי נקיון יסודי, המתנה 24 שעות והפעלתו ריק על חומו המירבי חצי שעה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במחילה מכת"ר אך האשה ציינה שהיא מבני ספרד, וכידוע שבני ספרד לא נהגו כדעת המהרש"ל בדבר גוש והקילו בזה, כמבואר באור לציון ח"ב פרק ל תשובה ט"ז, (ובח"ג פ"י כתב שיש להחמיר רק בפסח אבל לא בשבת ואו"ה), ובחלק ה' פ"ל,ב'. וכן געת הגר"ע יוסף בכמה מקומות, והארעך בשו"ת יבי"א חי"א יעו"ש. אך האמת שלא הבנתי מה עניין דבר גוש לנידון דידן, שהרי לפי השאלה הרי שהיא חממה את האוכל בטוסטר עצמו עם הצלחת (כנראה שכוונת השואל בטוסטר אובן), וא"כ פשיטא דהוי כלי ראשון וכמו בסיר על האש, ואינו עניין כלל לדבר גוש ששם מדובר שהמאכל חם ואז למרות שהעבירו לכ"ש חשיב עדיין להרש"ל ככ"ר. סליחה על ההתערבות אך כוונתי היא ע"מ לברר האמת האם טועה אני.

  2. יישר כח, ומה שכתבתי דבר גוש הוא רק ביחס לנושא של האם הצלחת היא בת יומה מדבר בשרי, הרבה פעמים משתמשים בצלחת ככלי שלישי בלבד, ואז היא לא בת יומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל