לתרומות לחץ כאן

ממונות

שאלה:

לפני הרבה שנים עשיתי עבודה בדפוס ואמרו לי מחיר זול מאוד, אבל לא שאלתי שאלות, אחר זמן באתי שוב לעשות אותה עבודה ואמרו לי מחיר כפול, וכנראה בפעם הראשונה היתה להם טעות, היה לי הרגשה אז שהם שמו לב לזה, וכמדומה שאמרו אז שיש לי חוב, אבל אני לא הבנתי, ואמרתי להם שבפעם הראשונה שילמתי הכל, והם הסכימו, ועשו את ההדפסה בפעם השניה, אני מציין שאני לא זוכר אם הייתי כבר בר מצוה או שעדיין הייתי ילד, בזמנו אמנם חשבתי בליבי איך זה יכול להיות שהמחיר הוכפל תוך זמן קצר, אבל מחמת גילי לא שאלתי שאלות.
בברכה

תשובה:

שלום וברכה,

אני מתאר לעצמי שהם שמו לב לטעות והחליטו לא לגבות. בכל מקרה אם אתה לא זוכר אם הייתה בגיל מצוות או לא, דינו כאיני יודע אם נתחייבתי ופטור אף לצי"ש.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן שדמ סעיף ד, גבי שומר שמסתפק האם הבהמה מתה בזמן שהייתה שאולה או בזמן שהייתה שכורה, שלמ"ד ששומר משעת פשיעה מתחייב נחשב לאיני יודע אם נתחייבתי. הרי לנו שאם הספק מתי היה אם בזמן חיוב או שלא בזמן חיוב נחשב לאיני יודע אם נתחייבתי – ופטור. והחולקים שם שחייב סוברים ששומר משעת משיכה מתחייב, אבל למ"ד משעת פשיעה לכו"ע פטור. ראה קצות שם באורך. ובנזקים חייב על שעת הנזק ואם מסתפק על זמן הנזק – פטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל