לתרומות לחץ כאן

לספר לאשתו של אדם שעשה מעשה חמור

שאלה:

הבן שלי עבר פגיעה מינית ע"י ילד בתלמוד תורה שלו שהיה גדול ממנו בארבע שנים ובעל תפקיד של אחראי סיפרית הת"ת,הבן שלנו עבר טיפול נפשי כואב במשך כמה שנים להשתחרר מהפגיעה,ועדיין לא השתחרר בשלמות,אותו בחור התחתן מאז,והפצע של בני נפתח,ומאחר שהילד הזה לא עבר שום טיפול (בידיעה),ההורים שלו והוא נמצאים בהתכחשות למצבו של הבן שלהם,הבן שלי שואל,היום הוא בן 16 אם הוא יכול לספר לאשתו של הבחור על הפגיעה,מתוך רצון שהוא לא ימשיך הלאה עם המעשים שלו .היות והבחור לא ביקש סליחה מבני,כמה שבני רוצה לסלוח ועובד על זה עדיין כל פעם שפוגש אותו הפצע ניפתח . השאיפה שלו זה שהבחור יבקש סליחה התנצל יקח אחריות . לצערינו בני לא היה היחיד שניפגע . כמובן עברנו את הטיפול דרך הרווחה . וביקשנו מאוד לא לערב משטרה .
אבקש להעביר את השאלה הרגישה הזאת לראש הבית דין שיפסוק לנו בזה,תודה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את המקרה הכואב מאוד שסיפרת. לפי דעתי אין כל ספק שאין כל היתר לספר לאשתו של אותו אדם את הסיפור הזה, אין כל טעם להרוס לו כרגע את החיים, זה יעזור אולי ליצר הנקמה שמפעפע בתוככם ובצדק, אבל על זה צריך להתגבר, אין בזה שום תועלת לאף אחד מלבד הנקמה… לפי דעתי אם עברו כל כך הרבה שנים מאז אין סיבה לחשוב שזה ממשיך, בפרט שהוא התחתן ומן הסתם מוצא את חייו בביתו.

אם אתם יחד עם גורמי המקצוע סבורים שיש חשיבות לבקשת הסליחה [אני אגב לא בטוח, מה זה בעצם יעזור לבן שלכם?], יש לפנות באיזו שהיא דרך לאדם עצמו, בלי כל קשר לאשתו, ולשוחח איתו על כך. ניתן לאיים עליו ולומר לו מה שרוצים כדי לגרום לו לעשות מה שצריך, אבל אין כל סיבה בעולם באמת לממש ולהרוס את חייו, זה לא יועיל לאף אחד.

בשורות טובות ורפואה שלמה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל